در دهه امامت و ولایت رئیس و مشاور قضایی مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان، صبح امروز شنبه 1400/05/02 حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شوراها و سرکار خانم انصاری مشاور قضایی شوراهای حل اختلاف استان گیلان و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف رشت با آیت الله فلاحتی دیدار نمودند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با تبریک دهه امامت و ولایت، به تشریح عملکرد شوراهای حل اختلاف استان و تبیین مدل تعالی دادگستری در حوزه توسعه حل اختلاف و همچنین معرفی و تشریح اهداف ستاد استانی صبر (صلح، بخشش، رضایت) پرداخت و از نماینده محترم ولی فقیه در استان خواست تا با معرفی افراد صالح و دارای شایستگی به عنوان صلح یار و هیأت صلح موجبات تسهیل و تسریع امر سازش و ترویج سنت حسنه عفو و گذشت را فراهم نمایند.

در ادامه سرکار خانم انصاری مشاور محترم قضایی مرکز توسعه حل اختلاف استان گیلان و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف رشت گزارشی از عملکرد شوراها در استان و رشت را ارائه نمود و گفت:
کارکنان پرتلاش و توانمند شورا در استان و رشت با تمام توان در حل و فصل دعاوی و برقراری صلح و سازش و کاهش ورودی به دادگستری زحمات فراوانی را کشیده و در ایام کرونا با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در پرونده های تخلیه بسیاری از پرونده ها با این موضوع را با سازش مختومه نموده و در برقراری آرامش در جامعه نقش موثری را ایفا می نمایند.

انصاری با اشاره به ماده ۸ قانون شورا که رسیدگی به امور و دعاوی بدون پرداخت هزینه دادرسی می باشد عنوان کرد:
روزانه علاوه بر پرونده های دفاتر خدمات قضایی، با مراجعه حدود ۱۰ الی ۱۵ مورد ماده ۸ قانون شورا (رسیدگی بدون تشریفات) به مرکز توسعه حل اختلاف رشت مواجه هستیم که این نشان از حجم بالای کاری قضات محترم و کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف می باشد.

آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز ، ضمن تبریک اعیاد و دهه امامت و ولایت از اقدامات و زحمات کارکنان مرکز توسعه حل اختلاف استان تشکر و قدردانی نموده و ضمن استقبال از طرح ستاد ملی و استانی صبر، این اقدام را ایجاد ظرفیت درونی در مردم دانست و در ادامه با تاکید بر حفظ و تقویت تکریم مردم، سوق دادن فعالیت ها به سمت و سوی اقدامات پیشگیرانه و اجرای طرح‌های ارتقاء فرهنگ سازی در جامعه همانند امر به معروف و نهی از منکر، ستاد صبر و.... را از فعالیت های مهم و موثر در دستگاه قضایی دانست.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code