نماینده ولی فقیه در گیلان:
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ۱۶:۱۵ چاپ

 امام جمعه رشت گفت: بعد از این همه سال، برخی روستاهای استان گیلان هنوز از آب آشامیدنی سالم محروم هستند.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با بیان اینکه وجود امام نعمت خداوند برای انسان‌ها است، اظهار داشت: خداوند به پیامبر(ص) دستور دارد که امام را معرفی کند و به مردم‌ هم دستور داد که به امام ایمان بیاورید.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ضرورت افزایش شناخت و معرفت مردم نسبت به امام و توجه به اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: معرفت داشتن نسبت به حجت خدا و شناخت راه امامت، سعادت‌مندی انسان را به‌همراه دارد و امام‌ مشکل‌گُشای زندگی دنیا و مایه سعادت انسان در آخرت است.

آیت‌الله فلاحتی به سالروز تثبیت قانون نکبت‌بار کاپیتولاسیون با فشار آمریکایی‌ها که 57 سال پیش اتفاق افتاد اشاره و بیان کرد: در آن‌ زمان ایران میدان تاخت و تاز آمریکایی‌ها بود و طبق قانون مذکور اگر یک آمریکایی در ایران جنایت می‌کرد کسی حق محاکمه او را در ایران نداشت و ایرانی‌ها حق نگاه کج به آمریکایی‌ها را نداشتند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیش از 60 هزار مستشار آمریکایی از ایران فرار کردند خاطرنشان کرد: ندای "مرگ بر آمریکای" مردم و مجلس شورای اسلامی امروز بلند است.

امام جمعه رشت با اشاره به پنجم مرداد سال 58 سالروز نخستین اقامه نماز جمعه در تهران به امامت آیت‌الله طالقانی گفت: انقلاب اسلامی برکات زیادی برای امت اسلامی به ارمغان آورد و خداوند نیز دعاهای نیمه شب امام(ره) و این مردم را اجابت کرد و این انقلاب به دست آمد اما به آسانی به دست ما نرسید.

وی خطاب به رسانه‌های معاند افزود: شما در برابر دریای خروشان مردم ایران عددی نیستید و در جریان فتنه سال 88 هم نتوانستید کاری از پیش ببرید و امروز با هر واقعه‌ای در ایران از جمله سیل یا کم‌آبی، بسیاری از رسانه‌ها‌ برای ضربه به ایران در کنار هم قرار می‌گیرند اما حرفی از حادثه‌ سیل در آلمان و یا ریزش ساختمان در آمریکا با آن همه کشته‌ نمی‌زنند‌.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن قدردانی از حضور مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه محل اجتماع هفتگی مسلمانان است و مردم در نماز جمعه به بخشی از مطالب دینی گوش فرا می‌دهند و این امر مایه نورانیت دل است و ایجاد رُعب در دل دشمن می‌کند.

آیت‌‌الله فلاحتی ضمن گرامیداشت 7 مرداد روز عید غدیر تصریح کرد: عید غدیر بزرگترین عید ما مسلمانان و عید ولایت است و فضیلت آن به حدی است که امام رضا(ع) و دیگر ائمه اطهار(ع) به بزرگی و ارزشمندی این روز تأکید داشتند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با قدردانی از مردم گیلان که برای رفع مشکلات کم‌آبی به مردم خوزستان کمک کردند افزود: خیلی بد است که بعد از این همه سال بعضی روستاهای خوزستان، آب ندارند و حتی بعضی روستاهای گیلان هم امروز آب آشامیدنی سالم ندارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code