عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:
۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ۰۹:۳۲ چاپ

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطعا اعمال این تعطیلی‌ها سبب بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور نمی‌شود چرا که تصور مردم این است که در این تعطیلات باید به مسافرت و تفریح بروند.

گیل خبر/ به نقل از میزان، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص اعمال تعطیلی‌ها و در مقابل آن هجوم مردم به جاده‌ها گفت: قطعا اعمال این تعطیلی‌ها سبب بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور نمی‌شود چرا که تصور مردم این است که در این تعطیلات باید به مسافرت و تفریح بروند.

وی ضمن اشاره به اینکه فرمانداری‌ها اعلام کرده‌اند که به خودروهای شخصی مجوز ورود نمی‌دهند، افزود: با این حال تعدادی از افراد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی و ... با قیمت‌های گزاف به سفر می‌روند و متاسفانه بر طبق اخبار اعلام‌شده ترافیک در جاده‌های شمال سنگین است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله به کرونا اظهار کرد: اگر چه پلیس راهور اعمال قانون می‌کند، اما به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نیست و باید جریمه‌های سنگین‌تری در نظر گرفته شود.

 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به بی‌آبی در استان‌های جنوبی کشور و تاثیر آن بر شیوع این بیماری اظهار کرد: مسلما یکی از اصول اساسی پیشگیری و مقابله با کرونا شسست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون است و هنگامی که آب نباشد، خود به خود این کار مهم انجام نمی‌شود و همین امر سبب افزایش شیوع این بیماری در این مناطق می‌شود.