تیم‌های ملوان بندر انزلی و شهرداری آستارا در هفته سی و چهارم و پایانی لیگ دسته اول کشور با نتایج مشابه یک بر صفر برابر رقبا باختند.

گیل خبر/ به گزارش صدا و سیما ؛ در هفته سی و چهارم و پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان تیم ملوان امشب در ورزشگاه تختی انزلی با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم بادران تهران شد.
تک گل این دیدار را حمید کاظمی در دقیقه ۹۰ از روی نقطه پنالتی برای بادران به ثمر رساند.
ملوان با این نتیجه ۴۶ امتیازی شد و با کسب رتبه یازدهم به کار خود پایان داد ، تیم بادران هم ۶۰ امتیازی شد و به دلیل تفاضل کمتر نسبت به تیم‌های فجر سپاسی شیراز و هوادار تهران در رده سوم ایستاد و از صعود به لیگ برتر بازماند.
در دیگر دیدار همزمان تیم شهرداری آستارا در ورزشگاه غدیر تهران میهمان تیم هوادار بود که با یک گل مقابل این تیم شکست خورد و با ۴۱ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.
 تیم هوادار هم با این برد ۶۰ امتیازی شد و پس از تیم فجر سپاسی شیراز و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم بادران تهران به عنوان دومین تیم جواز حضور در لیگ برتر فصل آینده را کسب کرد.
برای تیم هوادار تهران حسین صادقی در دقیقه ۵۸ از روی نقطه پنالتی گل زد.
ضمن اینکه تیم شهرداری آستارا هم در این بازی صاحب ضربه پنالتی شد که امین حقده نتوانست آن را به گل تبدیل کند.
این بازی در ابتدای نیمه دوم به دلیل قطع برق ورزشگاه غدیر تهران با حدود ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.
تیم فوتبال چوکای تالش دیگر نماینده گیلان که هفته پیش سقوطش به لیگ دسته دوم مسجل شد قرار بود امروز در سیرجان با تیم آرمان گهر این شهر مصاف دهد که اعضای این تیم برای انجام این بازی به سیرجان نرفتند و این بازی در نهایت ۳ بر صفر به سود تیم میزبان اعلام شد.
علاوه بر تیم چوکای تالش، تیم‌های گل ریحان البرز و نَوَد ارومیه هم به لیگ دسته دوم سقوط کردند.
رقابت‌های فصل ۹۹-۱۴۰۰ لیگ دسته اول فوتبال کشور جام آزادگان با حضور ۱۸ تیم برگزار شد.