معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کودکان، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ انوش دهنادی مقدم با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند، گفت: ۱۲۵ بیمار طی شبانه روز گذشته شناسایی و بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۰ بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، افزود: روند افزایش بیماران در شهرهای رشت، رودسر، انزلی، لنگرود، لاهیجان و آستارا بیش از شهرهای دیگر است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان مهمترین علت افزایش بیماران از ۲۰۰ نفر به بیش از ۵۰۰ نفر طی دو هفته گذشته را مسافرت‌های زیاد به استان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زیر ۵۰ درصد است، گفت: در نوع جهش یافته هر فرد مبتلا بدون ماسک حدود ۵ نفر دیگر را آلوده می‌کند.

دهنادی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش موارد ابتلاء در میان کودکان هستیم، تاکید کرد: باید از کودکان و سالمندان مراقبت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه علائم ابتلاء به ویروس کرونا در نوع جهش یافته آن بیشتر شبیه سرماخوردگی، گلو درد، سردرد، آب ریزش بینی و تب است، گفت: مؤثرترین راهکار پیشگیری از ابتلاء به کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان با تاکید بر عدم مسافرت و مسافر پذیری در مناطق مرزی همانند آستارا، اضافه کرد: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، خودداری از شرکت در اماکن تجمع مهم‌ترین مواردی است که باید با جدیت رعایت شود.