به گزارش گیل خبر, "سرهنگ مهرگان"جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در سومین کمیسیون پلیس فتا که با حضور اعضاء ذی ربط در ستاد انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به کشف 95 درصدی جرایم در گیلان، نقش پلیس فتا را در تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ، بی بدیل خواند.

وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبر همواره با بهره جستن از گمنامی فضای مجازی دنبال مخفی کردن هویت واقعی و سرپوش گذاشتن اعمال مجرمانه خود هستند به افزایش توان تاکتیکی و عملیاتی پلیس فتا همچنین تقویت و تجهیز بیش از پیش این پلیس به سخت افزار ها و نرم افزارهای منحصر به فرد خصوصاً در حوزه سایبر فارنزیک تاکید کرد .

سرهنگ مهرگان در ادامه با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های برون سازمانی نقش به سزایی در ارتقاء توان فرهنگی و اجتماعی پلیس دارد، از پلیس فتا خواست: با برنامه ریزی و آموزش از ظرفیت اعضای افتخاری در راستای آموزش همگانی، پیشگیری و مقابله باجرایم سایبری استفاده حداکثری نماید.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان فرهنگ سازی، آموزش و ارتقاء سطح دانش و آگاهی های اجتماعی آحاد جامعه به ویژه خانواده ها را پیرامون شناخت آسیب ها، چالش ها و تهدیدات فضای مجازی بسیار مهم و حیاتی قلمداد و خاطر نشان کرد: هرچه دامنه اطلاع رسانی های سایبری در جامعه وسیع تر باشد به همان نسبت افراد بیشتری در برابر مخاطرات جهان مجازی واکسینه خواهند شد.