امام جمعه رشت با اشاره به گلایه و نارضایتی روستاییان به واسطه موانع موجود در مسیر ساخت و سازها، گفت: دستگاه های متولی همکاری لازم در این زمینه را با روستاییان داشته باشند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت به سالروز شهادت جمعی از زائران خدا در ۲۶ تیرماه سال ۶۶ اشاره کرد و افزود: مکه و مدینه حرم امن خداست اما آل سعود با همکاری آمریکای جنایتکار زائران را به شهادت رساندند.

امام جمعه رشت با اشاره به خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا، تصریح کرد: آمریکایی‌ها ذلیلانه در حال خالی کردن منطقه غرب آسیا هستند و آل سعود نیز در باتلاق خونین یمن گرفتار شده است.

آیت الله فلاحتی به سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در یکشنبه هفته آینده اشاره کرد و گفت: امام باقر فرمودند «شیعیان باید تکیه گاه باشند و امروز انقلاب اسلامی و شیعه در سایه درایت‌ها و تلاش‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و همچنین مردم ایران تکیه گاه و محور برای تمام امت اسلامی شده است».

وی با تبریک فرا رسیدن هفته بهزیستی، بیان کرد: قدردان تلاش‌های مسئولان بهزیستی در توجه به آسیب‌های اجتماعی و کاهش این آسیب‌ها در جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه افغانستان میدان تاخت و تاز داعش، طالبان و دولت مرکزی شده است، اظهار کرد: اگر ایران بتواند در عرصه بین المللی بین دولت مرکزی و طالبان هماهنگی ایجاد کند، آرامش در افغانستان ایجاد می‌شود.

آیت الله فلاحتی به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام (ره) اشاره کرد و یادآور شد: پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی (ره) تدبیری مدیرانه بود.

وی با گلایه از بعضی سازمان‌ها و نهادها در نارضایتی مردم، تصریح کرد: مردم به ویژه روستاییان در دریافت صدور مجوز ساخت و ساز با مشکل مواجه هستند و هشدار می‌دهم سازمان‌های حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضا به روستاییان آزار نرسانند.

امام جمعه رشت با تاکید بر همگرایی و هم آوایی مسئولان در راستای صدور مجوزهای لازم به مردم، بیان کرد: انتظار داریم همه دستگاه‌های زیر مجموعه دادگستری سراسر استان گوش شنوا از رئیس کل دادگستری داشته باشند.

آیت الله فلاحتی، پیرامون حق و حقوق اهل بیت و امامان معصوم علیه السلام در راستای سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: یکی از انحراف‌های جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) این بود که مردم آن روزگار جایگاه امامت را نشناختند.

وی به اهمیت تبعیت از ولایت مطلقه فقیه اشاره کرد و گفت: توده‌های مردم می‌دانند ولایت فقیه جانشین امام زمان (عج) است و در طول انقلاب از ولایت پشتیبانی و تبعیت کردند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code