وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۳ میلیون خانوار اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کردند، گفت: طبق قانون سازمان امور مالیاتی موظف است از مردادماه اخذ مالیات را آغاز کند.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا؛ «محمداسلامی» در خصوص طرح «ابراهیم رئیسی»،رئیس جمهور منتخب برای احداث سالی یک میلیون مسکن، گفت: در جلسه‌ای به ایشان گفتم که ساز و کار مهندسی و فنی و اجرایی و مصالح و نیروی کار برای این که در کشور سالانه یک میلیون مسکن تولید شود فراهم است اما نکته ای که وجود دارد توانمندسازی مردم و ایجاد شرایط برای مردم است تا استطاعت خرید داشته باشند. لازم است با سازوکارهایی قدرت خرید مسکن توسط مردم افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ما آمار کل خانه های کشور را گرفته ایم، افزود: با استفاده از تقاطع داده‌های موجود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خانه خالی را شناسایی کرده‌ایم و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده‌ایم و از مردادماه باید از آن ها مالیات اخذ شود.

وی ادامه داد:مساله اینجاست که سازمان امور مالیاتی روش ارائه آمار را قبول ندارد، بنابراین به روش دیگری در حال تهیه آمار هستیم تا ارائه کنیم.

اسلامی گفت: به این منظور سامانه املاک و اسکان آماده شده است. متاسفانه جوسازی‌ها علیه این سامانه باعث شد که استقبال از آن کم باشد و تاکنون حدود ۳ میلیون خانوار اطلاعات خود را در آن ثبت کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی گفت:در ستاد کرونا مصوب شد که ثبت نام  در سامانه املاک تا شهریور ادامه داشته باشد. اخذ مالیات از خانه‌های خالی بسیار مهم است و به نفع مردم است، چراکه این کار باعث می‌شود مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل و قیمت آن کنترل شود. حتی مطرح شدن نام سامانه املاک و اسکان باعث شد رشد قیمت مسکن متوقف شود.

اسلامی گفت: از مرداد ماه طرح اخذ مالیات از خانه های خالی آغاز می‌شود. در واقع طبق قانون سازمان امور مالیاتی موظف است از مردادماه اخذ مالیات را آغاز کند.