جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت: ۷۷ واحد صنفی متخلف در سطح استان به علت عدم رعایت قوانین و مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شروع موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی برخی شهرستان‌های گیلان، پلمب شدند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: سرهنگ حسین حسن‌پور با تشریح اقدامات اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی گیلان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی، اظهار کرد: حساسیت‌های لازم در خصوص اجرای ضوابط و قوانین صنفی به اصناف ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا و در اجرای مرحله پنجم طرح فاصله‌گذاری، همه کسب و کارهای متوسط و کم‌ خطر می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی لازم به فعالیت خود ادامه دهند و فقط مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ (مشاغل پرخطر) باید تعطیل کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه نظارت‌ها در بخش‌ها و روستاهای استان نیز علاوه‌بر مراکز شهرستان‌ها انجام می‌شود، گفت: روزانه پلیس در قالب اکیپ‌های مشترک، فعالیت صنوف مختلف را مورد رصد قرار داده و با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از شروع موج پنجم کرونا و وضعیت قرمز و نارنجی برخی شهرستان‌های گیلان، اداره نظارت بر اماکن عمومی با اجرای، ۲۰۸ مورد گشت مشترک با بهداشت، اتاق اصناف و صمت، از ۳۲۷۸ واحد صنفی به دلیل اجرای محدودیت‌های جدید در سطح استان بازدید کردند.

سرهنگ حسن‌پور گفت: در این بازدیدها ضمن اخذ تعهد از ۶۸۴ واحد صنفی، ۱۸۴۸ واحد تذکر لسانی، برای ۵۸۰ واحد اخطاریه پلمب صادر و ۷۷ واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین و مقرارت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از ابلاغ‌های مکرر پلمب شدند. به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم، پلیس با قاطعیت با متخلفان برخورد می‌کند.