فرماندار رشت با اشاره به واکسیناسیون ۸۶ هزار شهروند رشتی ، گفت: از این تعداد ۳۰ هزار نفر دُز دوم را دریافت کرده اند.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا؛ علی فتح‌اللهی در جلسه ستاد کرونا رشت با اشاره به سرعت بالای سرایت ویروس کرونا دلتا، افزود: با توجه به جهش‌های ویروس کرونای اصلی هر روز شاهد ایجاد محدودیت‌ها جدید هستیم.

وی با اشاره به آغاز موج پنجم کرونا در گیلان و وضعیت قرمز شهرستان رشت، گفت: در چنین شرایطی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، اجتناب از تجمعات و دورهمی‌ها را با جدیت دنبال مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار رشت به آسیب‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی واحدهای صنفی نیز اشاره کرد و افزود: تعطیلی بسیاری از فعالیت‌ها به ویژه به حوزه گردشگری و تالارداران آسیب فراوانی وارده کزده است اما سلامت شهروندان در اولویت قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون مهم‌ترین راه کنترل کرونا است، اضافه کرد: روند این کار در شهرستان رشت نیز ادامه دارد و تاکنون ۸۶ هزار شهروند رشتی واکسن کرونا دریافت کرده اند.

فتح اللهی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن کرونا در شش مرکز در این شهر و شش مرکز هم در بخش‌های تابع شهرستان تزریق می‌شود، ادامه داد: مقرر شده ۱۶ مرکز دیگر در مساجد با همکاری اوقاف و اداره تبلیغات اسلامی به این مراکز افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ هزار نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: از امروز نیز واکسیناسیون دست اندرکاران برگزاری انتخابات نظیر نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، کاربران رایانه و… آغاز می‌شود و برای افراد زمان و مکان تزریق واکسن پیامک خواهد شد.

فرماندار رشت با بیان اینکه با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان برای تردد درون استانی تا پایان شهریور منعی وجود ندارد، گفت: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ الی ۳ بامداد همچنان به قوت خود باقی است.

براساس آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان ۸۶۳ هزار و ۵۸۵ نفر (برآورد ۱۳۹۵) است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code