آیت الله فلاحتی در اجتماع بزرگ بانوان گیلان:
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۳:۳۶ چاپ
photo ٢٠٢١ ٠٧ ١٢ ١٣ ٣١ ٢٤ (3)

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امنیت اجتماعی جامعه در سایه رعایت عفاف و حجاب است و چادر در واقع حجاب برتر و نشانه‌ ملی ما است.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ بانوان گیلان با عنوان «مدافعان حریم عفاف» به مناسبت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: شیطان همیشه در حال امر به فحشا و منکر است و حتی به اهل ایمان و اهل اخلاق هم امر به فحشا و منکر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به آیه قرآن کریم‌ مبنی بر اینکه از گام‌ها و نیرنگ‌های شیطان پیروی نکنید زیرا او دشمن آشکار انسان است افزود: اهل ایمان هم در تیررس شیطان قرار دارند و خداوند در قرآن می‌فرماید "هیچ کس از تیررس شیطان خلاصی ندارد و او دشمن آشکار انسان است و اگر لطف خدا نباشد هیچ یک از شما از شیطان خلاص نخواهید شد."

آیت‌الله فلاحتی گفت: یکی از نخستین کارهای شیطان گرفتن پوشش از انسان است و انسان را به سمت عریان شدن می‌کشاند و شیطان و تبار شیطان هر جا که انسان باشد او را می‌بینند اما انسان نمی‌تواند آن‌ها را ببیند و کار بد را برای انسان زیبا جلوه می‌دهد.

امام جمعه رشت با اشاره به آموزه‌های اسلامی مبنی بر اینکه "زن مانند گوهری است که حجاب او را در صدف قرار می‌دهد" تصریح کرد: عفاف و حجاب یک نعمت الهی است و ما زمانی قدر این نعمت را می‌دانیم که متوجه شویم فقدان عفاف و حجاب چه تبعاتی برای بشریت به ارمغان می‌آورد.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان ابراز داشت: امروز جوامع غرب‌زده همواره از مشکلات متعددی رنج می‌برد و نخستین و بزرگترین اثر منفی بدحجابی در واقع افزایش آمار تجاوز در میان زنان، آزار و خشونت‌های جنسی، جهش گسترده تولدهای نامشروع و ویران شدن بنیان خانواده است.

وی با‌ بیان اینکه تشریح و فلسفه عفاف و حجاب، امنیت اجتماعی انسان‌ها را به دنبال دارد خاطرنشان کرد: زنان و مردانی که به دنبال امنیت ویژه هستند باید عفاف و حجاب را بپذیرند و این مسئله اگر برای جوامع بشری به خوبی تبیین شود آثار آن مشاهده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان آثار نورانی حجاب را مورد اشاره قرار داد و پاک‌دامنی را مسیری برای کرامت زنان دانست و گفت: زنان به وسیله حجاب مورد اذیت قرار نمی‌گیرند و این نشان می‌دهد امنیت اجتماعی جامعه اسلامی در سایه رعایت عفاف و حجاب است و چادر در واقع حجاب برتر و نشانه‌ ملی ما است.

آیت‌الله فلاحتی افزود: 42 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و دنیای بشر ما را متهم می‌کند و در صحنه بین‌المللی می‌گویند ایران حقوق زن را رعایت نمی‌کند

و ما اگر تمام مسیولیت‌های اجتماعی را هم به زنان بدهیم باز استکبار و شیاطین جنی و انسی که امر به فحشا و منکر می‌کنند درصدد گرفتن اصول اسلامی و دینی از ما هستند.

امام جمعه رشت تصریح کرد: همه باید امروز از دنیای بشر مطالبه کنیم مبنی بر اینکه چرا زن را مانند یک کالا می‌بینید و مادر و زندگی مادرانه را از زن می‌گیرید و باید مطالبه‌گر باشیم و در همه مقالات، گفتارها و سایت‌ها، کسانی که ما را در عرصه جهانی متهم می‌کنند آن‌ها را به سبب رفتار زشت با زنان متهم کنیم.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه آزادی به شکل غربی موجب تباهی دختران و پسران می‌شود و این از نظر اسلام محکوم است گفت: باید از آزادی‌های مخرب جلوگیری شود و بدانیم که حجاب مایه عزت، شرافت زنان و غیرت برای مردان است.

عکس: مطهره احمدی