معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج (۲۱ تیر)، گفت: در خصوص عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج هیچگونه بخشنامه یا ابلاغیه‌ای از سوی این وزارتخانه ارائه نشده است و موافق چنین اقدامی هم نیستیم چراکه منجر به اخلال در امور قضایی مردم می‌شود.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: محمد مهدی تندگویان، با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر دستور وزارت ورزش و جوانان برای عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج (۲۱ تیر)، اظهار کرد: هیچ گونه دستوری از سوی این وزارتخانه در این راستا داده نشده است و هیچ منع قانونی برای ثبت طلاق در روز ملی ازدواج وجود ندارد و ما موافق چنین اقدامی نیستیم.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته بعضا به صورت نمادین عدم ثبت طلاق در روز ملی ازدواج اعلام می‌شده است، گفت: از نظر ما انجام این کار در سالهای گذشته هم درست نبود چراکه اینگونه حقوق و وقت مردم ضایع می‌شود، بنابراین امسال هیچ درخواستی از سوی وزارتخانه در این راستا داده نشده است.

تندگویان درپایان این را هم گفت که امیدواریم و توصیه می‌کنیم زوجین به حرمت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)  در تصمیم طلاق خود تجدید نظر کنند تا شاهد کاهش ثبت طلاق در این روز باشیم.