یک متخصص مغز و اعصاب در همدان گفت: سندروم پای بی قرار بیماری مادرزادی نبوده و از بدو تولد با فرد همراه نیست.

گیل خبر/ به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهردخت مزده اظهار کرد: بیماری سندروم پای بی قرار از ابتدای تولد با فرد همراه نبوده همچنین بیماری مادر زادی محسوب نمی شود و بیشتر در سنین دهه سه و چهار بروز می کند.

وی ادامه داد: در برخی موارد این سندروم در دهه چهار و پنجم زندگی افراد مشاهده می شود.

مزده با بیان اینکه این بیماری به صورت 100 درصد درمان پذیر است، تصریح کرد: افراد مبتلا به این بیماری در صورت مراجعه به پزشک متخصص، تحت درمان قرار گرفته و با مصرف یک دوره داروهای مورد نظر به طور قطعی بهبود می یابند.

وی با بیان اینکه فرد مبتلا به سندروم پای بی قرار احساس گر گرفتگی داشته و تمایل به خنک کردن پای خود دارد، خاطرنشان کرد: این افراد هنگام خواب تمایل به گذاشتن پاهای خود به بیرون از پتو داشته و از زیر زانو احساس سوزن سوزن شدن و گرگرفتگی دارند.

این متخصص مغز و اعصاب به زمان بروز علامت های این سندروم اشاره کرد و گفت: احساس سوزن سوزن شدن و یا گرگرفتگی در ناحیه پا در نزدیک های غروب آفتاب و هنگام خواب به وقوع می پیوندد که افراد با مشاهده این علامتها در ساعات مشخص شبانه روز می توانند بیماری خود ر پیگیری کرده و مورد درمان قرار گیرند.

وی به عواملی که منجر به بروز سندروم پای بی قرار می شود، اشاره و اضافه کرد: آنمی فقر آهن، کمبود فقر آهن، کمبود ویتامین B12و سایر بیماری های متابولیکی می تواند موجب بروز این سندروم شود ، بنابراین این افراد باید از نظر سطح ویتامین ها مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر مزده با بیان اینکه افراد مبتلا به سندروم پای بی قرار تمایل به پرتاب پای خود دارند، اشاره کرد و ادامه داد: افراد مبتلا به این سندروم با مصرف داروهای دارای دوپامین توسط پزشک متخصص درمان می شوند و بیمار بعد از یک دوره درمان احساس بهبودی پیدا می کند.

وی به مصرف داروهای ضد افسردگی اشاره کرد و افزود: مصرف داروهای ضد افسردگی هیچ ارتباطی به بروز سندروم پای بی قرار نداشته و تاثیر مصرف داروهای ضد افسردگی بر بروز این سندروم هیچ گونه مستند علمی نداشته و اثبات نشده است.

این متخصص خاطرنشان کرد: این بیماری جزو بیماری های سنگین نبوده و فرد به محض متوجه شدن و علامت دار شدن به پزشک مراجعه کرده و درمان می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code