استاندار گیلان از مشاهده‌ی ۸ مورد ابتلا به بیماری کرونا از نوع دلتای هندی در مناطق مختلف گیلان خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز گیلان؛ استاندار امروز در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با استناد به گزارش اخیر دانشگاه علوم پزشکی از مشاهده‌ی ۸ مورد ابتلای به بیماری کرونا از نوع دلتای هندی در مناطق مختلف گیلان خبر داد و گفت: برای پیشگیری از شیوع موج پنجم کرونا فقط می‌توان به رعایت اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی روی آورد.

ارسلان زارع با بیان اینکه طبق آخرین آمار‌ها میانگین رعایت دستورالعمل‌ها در کشور ۶۶ درصد است افزود: متاسفانه در هفته‌های اخیر این رقم در استان گیلان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده که باید با اتخاذ تدابیر سازنده و افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها ترمیم یابد.
وی با تاکید بر الزام رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، مجموعه‌های تجاری و صنفی، بانک‌ها و ادارات دولتی گفت: هر گونه ارایه‌ی خدمات به افرادی که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند ممنوع است.
استاندار همچنین با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی برای شهر‌های قرمز شده‌ی استان از شهروندان خواست با رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری‌های اجتماعی ۶ شهرستان قرمز استان را به شرایط عادی برگردانده و از قرمز شدن ۸ شهرستان نارنجی دیگر نیز پیشگیری کنند.
محمود قاسم نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز در این نشست از پلمپ 87 واحد صنفی متخلف در نتیجه‌ی بازرسی‌های هفته‌ی گذشته در شهرستان‌های مختلف گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۷ شهرستان استان، ۶ شهرستان قرمز، ۶ شهرستان نارنجی و ۵ شهرستان نیز زرد هستند.
ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در گزارشی تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان را ۳۵۷ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۳ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند و ۲۱ نفرشان بدحال اند.
احمد آقایی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان نیز در این نشست از ستاد استانی کرونا خواست با تعطیل کردن میهمان سرا‌ها و مراکز اقامتی مربوط به ادارات دولتی و دستگاه‌های حاکمیتی، زمینه‌ی ورود گردشگران به گیلان را سلب کنند.