به دنبال روند تصاعدی بروز، بستری و فوتیهای ناشی از کرونا بویژه در مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور و افزایش تعداد شهرهای قرمز، مجددا محدودیت‌های کرونایی بر اساس رنگبندی شهرها از ابتدای هفته جاری آغاز شده است.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی، با اشاره به افزایش بیماری کرونا در شهرهای جنوبی، گفت: از روز یکشنبه در شهرهای قرمز تنها گروه مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند و بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. در مورد رفت و آمدها نیز چنین است و رفت و آمد از و به شهرهای قرمز ممنوع است و پلاک‌های بومی نمی‌توانند از شهر قرمز خارج شده و پلاک غیر بومی هم نمی‌تواند به شهر قرمز وارد شود. 

وی افزود: این موضوع از قبل ابلاغ شده است و از روز یکشنبه اعمال شده است. با توجه به اینکه ۱۰ شهرستان در استان تهران قرمز است، برای تهران هم رویه فوق اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین سردار حسینی _ جانشین رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: متاسفانه موج پنجم کرونا وارد کشور شده است و بر اساس اعلام ستاد ملی و وزارت بهداشت مشخص شد ۹۳ شهر قرمز، ۱۷۳ شهر نارنجی و و ۱۸۳شهر هم در وضعیت زرد هستند. 

وی افزود: طبق روال همیشگی و مصوبات پیشین شهرهای زرد مشمول محدودیت تردد نمی‌شوند. البته به جز محدودیت تردد شبانه که مربوط به همه شهرها فارغ از رنگبندی‌ها است. ولی در شهرهای قرمز و نارنجی از روز شنبه ابلاغ شده است که همکاران من و دوربین‌ها ترددهای غیرمجاز را ثبت کنند و برابر ابلاغیه‌های قبلی نسبت به تخلف برخورد قانونی را انجام دهند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code