استاندار گیلان:
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۷:۵۰ چاپ

 استاندار گیلان با ابراز نگرانی از احتمال تغییر رنگ کرونایی برخی شهرستان های استان، گفت: رعایت دستور العمل ها ضروری است.

گیل  خبر/ به گزارش مهر، ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به تغییر رنگ بندی شهرستان‌ها، اظهار کرد: افزایش شمار مناطق نارنجی و اضافه شدن رنگ قرمز کرونایی به گیلان هشدار است.

وی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم توجهی به توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی را بسیار نگران کننده اعلام کرد و گفت: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان بر اساس نمودار ارائه شده از متوسط ۶۹ درصدی این شاخص در سطح کشور کمتر است.

استاندار گیلان با اشاره به احتمال تغییر رنگ کرونایی برخی از شهرستان‌های غربی و شرقی استان، افزود: فرمانداران باید با جدیت ضمن برگزاری جلسات ستاد شهرستانی، نسبت به بررسی آسیب‌ها و رفع آنها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی رعایت دستور العمل های بهداشتی را همچنان بهترین راه مهار و مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن دانست و اضافه کرد: رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت‌های جدی و دقیق در این زمینه از سوی دستگاه‌های مسئول و نظارتی، مورد انتظار است.

زارع در ادامه به گزارش کمیته امنیتی-انتظامی ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر افزایش نظارت‌ها و اخطار و پلمپ برخی اماکن اشاره و بر ضرورت تشدید نظارت و بازرسی‌ها به ویژه از رستوران‌ها، نانوایی‌ها و پاساژها تأکید کرد.

وی ادامه داد: صدا و سیما و رسانه‌ها در راستای افزایش میزان بازدارندگی، نسبت به انعکاس روند بازرسی‌ها و آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

استاندار گیلان به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری شدگان در سراسر کشور نیز اشاره و بیان کرد: شیب صعودی برخی استان‌ها، نگرانی‌ها برای آغاز موج پنجم را افزایش داده که انتظار می‌رود میزان مراعات دستورالعمل‌ها و همراهی با کادر درمان و پزشکان از سوی مردم مضاعف شود.

وی نتیجه عادی انگاری مردم را تغییر وضعیت رنگ‌بندی و افزایش تعداد بستری شدگان دانست و تصریح کرد: عدم مراعات دستورالعمل‌ها و افزایش شمار مناطق پرخطر و خیلی پرخطر منجر به اعمال محدودیت‌های کرونایی خواهد شد.

زارع تأکید کرد: باید از سفرهای برون استانی و ترددهای درون شهری غیر ضرور و شکل گیری اجتماعات جدا خودداری کرد.

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به استمرار روند انجام واکسیناسیون مطابق با سند ملی و اولویت‌های تعیین شده، اشاره و بر ضرورت اهمیت همکاری همه نهادها با فرمانداران و شبکه‌های بهداشت برای در اختیار گذاشتن فضای مناسب انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از شکل گیری تجمعات انسانی تاکید کرد.

وی گفت: اقدام ارزشمند رهبر معظم انقلاب برای استفاده از واکسن داخلی، نشانگر قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران امر سلامت و بهداشت مردم و تولیدکنندگان پرافتخار این واکسن و انتقال این باور به بدنه اجتماع است.

زارع با تأکید بر انجام تست کرونا عوامل و بازیکنان تیم‌های ورزشی قبل از برگزاری هرگونه مسابقه در مرکز یا شهرستان‌های استان، اضافه کرد: باید از حضور افراد مشکوک یا مثبت کرونایی در محل مسابقه، جلوگیری و نسبت به قرنطینه و یا بستری آنان اقدام شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه‌های استفاده از سواحل و شناگاه ها توسط گردشگران و هم استانی‌ها و نیز افزایش میزان نظارت شبکه‌های بهداشت بر این مناطق تأکید کرد.