وزیر راه و شهرسازی گفت: ضمانت اجرایی مصوبه اجاره امسال، شورای حل اختلاف است که به هیچ عنوان این شورا حکم تخلیه صادر نمی‌کند.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه اجاره لازم الاجرا است و به خاطر پرهیز از کمک کردن به انتقال ویروس کرونا، اسباب کشی که خود عامل بزرگ انتقال ویروس است را قانون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا منع کرده است.

این مقام مسئول گفت: باید مستاجران رعایت تعهداتی را که در مصوبه آمده است، در واحدهای خود اجرا کنند و همچنین قرارداد تمامی مستاجران تمدید می‌شود.

او ادامه داد: ضمانت اجرای تمامی مصوبات مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای حل اختلاف است و به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود که این موضوع هم امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث شد و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود‌.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از تمامی مالکان و مشاوران املاک درخواست می‌شود که با توجه به اینکه وارد فرآیند متفاوتی از ویروس کرونا می شویم، کمک کنند تا برای حفظ سلامت خود و هم مستاجران و مردم جامعه از فشار آوردن برای جابه جایی مستاجران پرهیز کنند.

اسلامی توضیح داد: از آژانس‌های املاک تقاضا داریم تا در این بخش همکاری لازم را داشته باشند تا میزان اسباب کشی کمتر شود چرا که جا به جایی و اسباب کشی خود عاملی برای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به همه مردم و مالکان توصیه می‌شود که این مصوبات را رعایت و پیشگیری کنند تا زمان انجام واکسیناسیون از شر آسیب‌ها فاصله بگیرند و مردم آرامش بیشتری را تجربه کنند.

اسلامی همچنین درباره مالیات خانه‌های خالی هم گفت: تکلیف را انجام داده‌ایم و یک میلیون و۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی را معرفی کرده‌ایم و سازمان امور مالیاتی باید مالیات را اخذ کند و موضوع کاملا روشن است.

اسلامی با بیان اینکه مصوبه سال گذشته که اجرا شد و آمار‌ها نشان داد که در شهر‌های بزرگ حداقل ۶۵ درصد موفقیت و در سایر شهر‌ها ۸۵ درصد موفقیت داشته‌ایم، گفت: سال گذشته بازار اجاره را با انجام مصوبات به خوبی پشت سر گذاشته‌ایم.

او بیان کرد: در حال حاضر پیش از آنکه حقیقتی وجود داشته باشد، جوسازی هم انجام می‌شود که این خود باعث رعب و وحشت و نگرانی در دل مستاجران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مستاجران باید طبق ضوابطی که وجود دارد در واحد‌های خود ساکن باشند و رعایت حقوق مالکان را انجام دهند و افزایش مجاز نرح اجاره هم همانند سال گذشته که ۲۵ درصد بوده، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر است و هیچ شورای حل اختلافی هم نمی‌تواند حکم تخلیه بدهد و این مصوبه لازم اجرا است.