نماینده ولی فقیه در گیلان؛
۱۴۰۰/۰۴/۱۱ ۱۶:۲۲ چاپ

 امام جمعه رشت با اشاره به وجود تنش آبی در شالیزارهای گیلان، گفت: مسئولان باید به فکر تأمین آب برای کشاورزان باشند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با بیان اینکه ۱۲ تیر سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی است، بیان کرد: این روز سالروز افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه افتضاحات آمریکایی‌ها بر جهانیان مبرهن شده است، افزود: باور به مقاومت در کشورهای اسلامی به این دلیل است که همه به ضعف و نقص حکومت آمریکا پی برده‌اند و سالیانه بیش از هزار و ۶۰۰ کودک و نوجوان در این کشور به قتل می‌رسند و خشونت پلیس و سایر موارد حاکی از چالش بزرگ در این کشور است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دستگاه قضا ما را به نقض حقوق بین الملل متهم می‌کنند در حالی که خودشان انسان‌ها را به فجیع‌ترین شکل به قتل می‌رسانند، گفت: نقض حقوق اقلیت‌های دینی و اسلام هراسی و نقض حقوق زنان چهره واقعی آمریکا است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به انسان کشی آمریکا در کشورهایی مانند افغانستان، افزود: حمایت از تروریست‌های تکفیری، ایجاد زندان در منطقه، حمایت بی قید و شرط از رژیم جعلی اسرائیل، حمایت از عربستان در یمن، مواجهه ۸۰ ساله با ایرانی‌ها، به شهادت رساندن دانشجویان ایرانی و حمایت از رژیم سفاک پهلوی و تأسیس ساواک بخشی از جنایت آمریکایی‌ها است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود ماسک و واکسن به کشور در ایام کرونا، موج اسلام هراسی در ایران، تحریک دائمی سران مرتجع عرب علیه ایران، شهادت دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی از جمله جرم‌های آمریکا و جنس حقوق بشر ادعایی آنها است.

وی با اشاره به بحران آب کشاورزی در شالیزارها، بیان کرد: کشاورزی ما باید مکانیزاسیون شود و با غرقابی درست نمی‌شود اما به کشاورزان می‌گویم که بنده از زمستان سال گذشته به مسئولان امر هشدار دادم و راهکار را گفتم و اکنون نیز می‌گویم که حتماً آب بندان‌ها را لایروبی کنید.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برخی آب بندان‌ها را اجاره دادند و آب بندان های عادی در بسیاری نقاط لایروبی نشده است، گفت: آب بندان ها را در همین تابستان لایروبی کنید و آماده نگه دارید زیرا در بسیاری مواقع کشاورزان آب خود را نه از سدها بلکه از همین آب بندان ها تأمین می‌کنند.

آیت الله فلاحتی خطاب به مسئولان آب استان گیلان بیان کرد: به کنار کشاورزان بروید تا حداقل آنها بدانند که شما کنارشان ایستاده‌اید زیرا شرایط سختی دارند و بسیاری در تماس با ما به خاطر اوضاع فعلی گریه می‌کنند.