معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: واکسیناسیون خبرنگاران بر اساس ثبت نام در سامانه جامع رسانه‌های کشور انجام می شود.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ حسین ابراهیمیان افزود: این تصمیم  از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ شده و بر این اساس مدیران مسئول رسانه‌های فعال ،شامل "رسانه‌های مکتوب در حال انتشار، خبرگزاری ها و پایگاه‌های خبری دارای رتبه بندی" تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به سامانه یاد شده، نسبت به ثبت مشخصات خبرنگاران خود برای واکسیناسیون اقدام نمایند.

وی اظهار داشت : پیش تر ثبت نام ۵۰۰ نفر از خبرنگاران استان بر اساس اولویت واکسیناسیون برای ارائه به خانه مطبوعات انجام شده است اما امروز با توجه به اطلاعیه صادر شده مدیران مسئول باید اسامی و مشخصات خبرنگاران خود را برای اعلام به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنل اختصاصی خود در سامانه جامع رسانه‌های کشور، ثبت کنند.

ابراهیمیان گفت:  باتوجه به برخی محدودیت‌های احتمالی در فاز نخست، اسامی اعلامی، براساس اولویت درج شود؛ بدیهی است، اسامی اعلامی از سوی هر رسانه برای استفاده از سهمیه واکسن خبرنگاران، پس از ارسال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف شفاف‌سازی، منتشر خواهد شد.

طبق سند ملی واکسیناسیون، اولویت سوم تزریق واکسن کرونا شامل خبرنگاران می‌شود ؛گیلان با رشد ۲۷ درصدی تعداد نشریات از سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ جزو پنج استان برتر کشور به لحاظ تعداد رسانه کشور است؛بطوریکه با داشتن ۱۱۰ سال سابقه در حوزه مطبوعات از استان های پیشرو در این حوزه شناخته می شود و هم اکنون ۱۹۷ نشریه در استان فعال است .

بر اساس آخرین گزارش نرم افزار ماسک "منتشر شده در ۵ تیر ماه" ، شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی و دو شهرستان آستارا و رودبار در گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.