معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۰۴/۰۸ ۲۲:۱۲ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به روند صعودی ابتلا به کرونا در سطح استان هشدار داد و گفت: همکاری بیش از پیش مردم و اصناف را برای کنترل موج جدید کووید ۱۹ نیاز داریم.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا: دکتر آبتین حیدرزاده امروز با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کووید در بیماران سرپایی اظهار کرد: در شروع هفته، آستارا و رودبار به رنگ نارنجی درآمده است و پیش بینی می شود در روزهای آتی در شهرهای لاهیجان، شفت، املش، ماسال و حتی رشت، انزلی، صومعه سرا، فومن و رضوانشهر، روند صعودی ابتلا به کووید ۱۹ را شاهد باشیم.

وی افزود: به دنبال مسافرت های میلیونی هفته های اخیر، مطمئنا ویروس دلتا و ویروس هندی وارد استان شده هر چند هنوز مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی درگیری رو به بالا و انتقال سریع را از ویژگی های ویروس های دلتا و هندی برشمرد و گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه ی اقشار و اصناف و همکاری بیش از پیش برای اجرای واکسیناسیون می تواند گام های موثری در مسیر کنترل بیشتر موج جدید باشد. 

حیدرزاده بیان کرد: به زودی با اختصاص پنج تا ۶ میلیون واکسن کوو برکت، ظرفیت تزریق ماهانه در استان به بیش از ۳۰۰ هزار دوز می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای کم سابقه ی هوا، قرار است از ظرفیت مهدیه ها، حسینیه ها و مساجد که مجهز به سیستم های سرمایشی هستند برای مراکز تزریق واکسن استفاده شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code