به منظور تأمین پایدار آب شرب شهرستان تالش، پروژه های رفع تنش آبی در دستور کار شرکت آبفای گیلان قرار گرفت.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت صبح امروز در جلسه با فرماندار شهرستان تالش با اشاره به کاهش نزولات جوی و تاثیر آن بر کاهش آبدهی چشمه ها و سفره های آب زیرزمینی گفت: از خرداد ماه امسال شاهد کاهش آبدهی چشمه ها در نقاط مختلف استان بودیم.

سید محسن حسینی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه چشمه ها بعنوان منبع تامین آب شرب ارتفاعات و نقاط کوهستانی بشمار می روند، افزود: هم اینک 564 دهنه چشمه در گیلان در مدار بهره برداری است که نقش مهمی در تامین آب شرب روستاهای استان دارند.

وی با تاکید بر اینکه آثار ناشی از کاهش آبدهی چشمه ها باید به حداقل برسد، اظهار داشت: انشعابات و استفاده های غیرمجاز از آب شرب نیز یکی دیگر از عوامل مهمی است که در تنش آبی روستاها نقش دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در بخش دیگری از سخنانش به پروژه های در دست اجرا به منظور رفع تنش آبی شهرستان تالش اشاره کرد و گفت: به زودی یک حلقه چاه فلمن جهت تقویت فشار آب شرب مردم شهر تالش وارد مدار بهره برداری می شود که در آینده خطوط انتقال جهت اتصال به مخزن نیز اجرا خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه حفر و تجهیز چاه طولارود موجب تقویت فشار آب آشامیدنی مردم این منطقه شد، افزود: یک دستگاه دیزل ژنراتور نیز برای رفع نوسانات ناشی از قطعی برق در مجتمع آبرسانی طولارود راه اندازی می شود.

وی از احداث مخزن یکهزار مترمکعبی شهر اسالم با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در تیرماه سال جاری عملیات اجرایی این مخزن آغاز می شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت تحویل زمین، چاه شهر چوبر امسال حفر می شود، افزود: به منظور احداث مخزن یکهزار مترمکعبی شهر لیسار نیز 10 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

حسینی از استقرار یک دستگاه تانکر آبرسانی سیار و همچنین دستگاه تولید و بسته بندی آب شرب در شهرستان تالش خبر داد و گفت: در سال جاری چاه روستای ریک از اعتبارات محل خشکسالی تجهیز و وارد مدار بهره برداری می شود.

وی افزود: در مجموع بیش از 52 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های رفع تنش آبی شهرستان تالش نیاز است که تاکنون 6 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی همچنین از فرماندار شهرستان تالش خواست؛ از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی این شهرستان اعتباراتی را برای آبرسانی سیار و همچنین توسعه، بهره برداری و اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی اختصاص دهند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code