استاندار گیلان با اشاره به آغاز (طرح مپ مربوط به پسماند روستایی در گیلان )گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته امور عمرانی و دفتر روستایی و فرماندار رشت امروز تمام بخش‌ها استارت این کار زده‌شده و این آزمایشی که در گیلان انجام شد موردتوجه وزارت کشور قرار گرفت.

گیل خبر/ به گزارش فارس ، ارسلان زارع پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با تقدیر از گیلانیان برای مشارکت عزتمندانه در انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: انتخابات پرشور گیلان برگ زرین دیگری از تاریخ پرافتخار گیلانیان بود که توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و نشان داد در سایه تبعیت از رهبر انقلاب و همدلی می‌توان در راستای اعتلای آرمان‌های انقلاب و توسعه ایران گام‌های بلندی برداشت.

وی با تسلیت به اصحاب رسانه و خانواده‌های داغدار دو خبرنگار که در مسیر دریاچه ارومیه به دیدار حق شتافتند، گفت: خدمت به مردم برای ارائه بهترین‌ها به ولی‌نعمتان انقلاب، فرصتی برای ظهور و بروز این اندیشه والا است و معتقدم باید در راستای انجام وظایف کوشش وافر کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به پروژه‌های مهم گیلان که در هشت سال اخیر دولت انجام شد، افزود: پروژه‌های مهم نیمه‌تمام دیگری در دست اقدام است که باید همچنان مجدانه برای به ثمر نشستن آن‌ها کوشش کرد، اقتصاد گیلان به خط آهن سراسری متصل شد که یکی از آرزوهای مردم استان گیلان بود و در دولت تدبیر و امید انجام شد.

زارع با اشاره به اتصال بنادر کاسپین و آستارا در دولت تدبیر و امید بیان کرد: در حوزه‌های مختلف زیرساختی مانند، راه، برق، ارتباطات، شاخص‌ها نشانگر رشد قابل‌توجهی در سال‌های پس از انقلاب بود.

وی یکی از چالش‌های استان را از اواخر سال گذشته تاکنون مسئله کمبود آب به دلیل کاهش بارندگی‌ها برشمرد و تصریح کرد: منابع ما در سد مشخص بود که نیمی از میزان آب موردنیاز کشاورزی را تکمیل می‌کرد، جلسات متعددی نیز با حضور نمایندگان برگزار کردیم که حاصل آن‌ها تأمین اعتباری بود که بخش اول آن ابلاغ شد و امیدواریم با مشارکت و همکاری بخش دوم را نیز ابلاغ کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان اولین استان کشور به لحاظ میزان بارش باران است، گفت: باید با مدیریت بهینه آب و ذخیره‌سازی آن بتوانیم ذخیره‌سازی مناسبی برای سال آینده داشته باشیم.

زارع با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی انرژی برق را در فصل گرما بیان کرد: تلاش‌ها و همکاری‌های خوبی از سوی مردم صورت گرفته اما هنوز کامل و مطلوب نیست، یکی از این مؤلفه‌ها صرفه‌جویی دستگاه‌های اجرایی و ادارات است که باید از ساعت ۱۱ تا ۱۴ که اوج مصرف برق است همچنان صرفه‌جویی کنیم.

وی با اشاره به رشد پروژه‌های عمرانی نسبت به سال‌های پیش از ۹۸ تصریح کرد: یکی از همکاری‌های مطلوبی که در چند ماه اخیر از مردم روستاها دیدیم، (طرح مپ) پسماند روستایی بود که از مرکز استان و بخش‌های شهرستان رشت با پیگیری‌های صورت گرفته امور عمرانی و دفتر روستایی و فرماندار رشت امروز تمام بخش‌ها استارت این کار زده‌شده و این پایلوتی که در گیلان انجام شد موردتوجه وزارت کشور قرار گرفت و انتظار همکاری مردم در اجرای طرح‌های تفکیک از مبدأ داریم‌.

به گفته استاندار گیلان ثبت همه اطلاعات املاک، چه استناد ثبتی آن‌ها به‌صورت رسمی صادر شده و چه آن‌هایی که هنوز ثبت نشده جزو مصوبات امروز خواهد بود، همه دستگاه‌هایی که پروژه‌های آن‌ها مشخص‌شده سریعاً مقدمات انجام مزایده را در دستور کار قرار دهند.

زارع با تأکید بر حمایت از کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت گفت: در دورانی که در پیک چهارم بسیاری از استان‌ها درگیر بودند ما در گیلان با همکاری مردم و مراقبت کادر درمان، در گیلان شاهد کاهش آمار کرونا بودیم.

حمایت از شوراها برای انتخاب شهرداران کارآمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: هر فعالیتی در راستای کار تیمی محقق می‌شود و از ظرفیت تمامی مدیران اجرایی استان برای پیشبرد اهداف عمرانی استان بهره می‌برم.

عباس صابر با تأکید بر هدایت پروژه‌های عمرانی با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با توجه به انتخابات شوراهای شهر و روستا، در بازه زمانی حساس برای انتخاب شهرداران و دهیاران هستیم از شوراها برای انتخاب شهرداران کارآمد حمایت کافی خواهیم کرد.