رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بیش از ۱۰۰۰ شکایت در رابطه با انتخابات به دست کمیسیون رسیده است که کمیسیون در حال بررسی آن هاست.

گیل خبر/ به نقل از دانشجو؛ نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و تخلفات صورت گرفته، اظهار کرد: اقای رحمانی فضلی وزیر کشور به کمیسیون اصل نود فراخوانده شده است تا در رابطه با تخلفات صورت گرفته به کمیسیون پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: آن چیزی که مسلم است ضعف چشمگیری در صندوق‌های سیار بود، زیرا کسانی که نمی‌توانند پای صندوق‌ها حاضر شوند دولت مکلف است صندوق سیار برای آن‌ها فراهم کند که این اتفاق صورت نگرفت.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: در بحث تعرفه‌ها مشابهت‌هایی وجود داشت مثلا در استان‌های خراسان و تهران تعرفه‌ها انتخابات ها مشابه بود که باید طوری برنامه ریزی می‌شد که مشابهت‌هایی وجود نداشته باشد.

پژمانفر با بیان اینکه در اعلام ارا مشکلاتی از جانب وزارت کشور وجود داشت، تصریح کرد: در رابطه با دیر شروع شدن اخذ رای در برخی از شعب گزارش‌هایی به کمیسیون اصل نود رسیده است که وزارت کشور مدعی است سیستم‌های احراز هویت مشکل داشته که باید وزیر پاسخگو باشد چرا سیستم‌ها مشکل داشتند.

وی با بیان اینکه میانگین ساعات اخذ رای در کشور با تاخیر روبه رو بوده است، افزود: موارد متعددی از شکایات به دست کمیسیون اصل نود رسیده است که کمیسیون در حال بررسی آن هاست و بر اساس پاسخ‌های وزارت کشور درحال راستی آزمایی از این اسناد هستیم و تاکنون بیش از هزار شکایت در کمیسیون اصل نود واصل شده است