وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نسبت به برگزاری انتخابات در ایران و انتخاب حجت الاسلام رئیسی، بعنوان رئیس جمهورمنتخب واکنش نشان داد.

گیل خبر/ به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نتایج سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتخاب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعنوان رئیس جمهور، اعلام کرد: واشنگتن به تداوم گفتگو‌ها با ایران بمنظور احیای توافق هسته‌ای، حتی پس از انتخابات ریاست جمهوری نیز متعهد است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه خود بار دیگر اقدام به اتهام زنی علیه ایران کرده و مدعی شده است که؛ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بصورت آزاد و عادلانه برگزار نشده است.

از سوی دیگر نیز روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از مشاوران بایدن مدعی شده است که، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته تا پیش از برگزاری مراسم تحلیف «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور منتخب ایران با طرف ایرانی به یک توافق نهائی برسد.

این روزنامه بر اساس صحبت‌های مشاوران بایدن نوشته است؛ هفته‌های پیش از مراسم تحلیف «حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی» یک دریچه منحصر به فرد است تا به یک توافق نهائی برسیم.

این در حالی است که بسیاری از کشور‌ها انتخاب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را بعنوان رئیس جمهور ایران تبریک گفتند و خواستاری تداوم و گسترش همکاری‌ها با ایران شدند.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است که، نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه در وین از سرگرفته می‌شود و طرف‌های مذاکره کننده رایزنی‌هایی را برای احیا توافق هسته‌ای ازسر خواهند گرفت.