دبیر ستاد انتخابات گیلان:
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۹:۵۳ چاپ

دبیر ستاد انتخابات گیلان با تاکید بر اینکه مشکل تامین تعرفه در این استان وجود ندارد، گفت: بیشتر از واجدین شرایط شرکت در انتخابات تعرفه توزیع شده و با رصد شهرستان‌ها نگرانی بابت تعرفه نداریم.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا،  مجید هاشم‌پور روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات گیلان یکی از موضوعات مهم تامین تعرفه انتخاباتی دانست و اظهار داشت: بر این اساس تعرفه ها بیشتر از تعداد واجدین شرایط در شهرستان های مختلف استان برای شعب اخذ رای توزیع شده است.

وی خاطر افزود: هم اکنون در شهرستان های مختلف استان گیلان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس در "آستانه اشرفیه" به اندازه کافی تعرفه موجود است.

دبیر ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه عوامل اجرایی در شعب اخذ رای مشغول ارائه خدمات هستند و انتخابات به خوبی در حال برگزاری است، گفت: برای اولین بار این دوره از انتخابات از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

هاشم‌پور با اشاره به آمادگی شعبه ها از ساعات اولیه برای رای گیری از مردم اضافه کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا موضوعات مربوط به سلامت و پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای در دستور کار است.

دبیر ستاد انتخابات گیلان درباره مشارکت مردم برای حضور در انتخابات خاطر نشان کرد: هنوز جمع بندی و آمارگیری کامل انجام نشده و در گفت و گوی مطبوعاتی آتی اعلام می شود.

براساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از  تعداد ۹۹۳ هزار و ۳۲۲ نفر مرد و ۹۹۵ هزار و ۲۱۲ نفر زن هستند.

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یکهزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

همچنین در این دوره از انتخابات، ۱۳ هزار و ۲۳۱ نفر داوطلب نیز برای کسب ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۱۷۲ روستا با هم رقابت می کنند.

سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رای اعم از شعبه های ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹سیار هستند.

همچنین ۱۶ نفر داوطلب برای میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه حضور دارند که ۱۴ نفر از آنها آقایان و دو نفر بانوان هستند. شهرستان آستانه اشرفیه یک کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.
 فقط در شهر رشت، انتخابات الکترونیکی برگزار می شود.

برای برگزاری این دوره از انتخابات در مجموع اعم از عوامل اجرایی انتخابات و محافظت از صندوق ها، عوامل نظارت، بازرسی ستاد در فرمانداری ها و بخشداری ها بیش از ۶۰ هزار نفر همکاری می کنند.

در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یک میلیون و ۸۸۹ هزار و ۶۵۵ نفر در استان واجد شرایط رأی دادن بودند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۶ نفر رأی اولی بودند.

بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای ۱۷ شهرستان با ۵۳ شهر است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code