رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با اشاره به علت تأخیر در شروع فرآیند انتخابات گفت: حضور پرشور مردم و ازدحام در ساعات اولیه صبح در شهر رشت باعث ایجاد اختلال موقتی در فرآیند رأی‌گیری شد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، محمود قاسم نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به علت تأخیر در شروع فرآیند انتخابات اظهار کرد: حضور پرشور مردم در ساعات اولیه صبح در شهر رشت باعث ایجاد اختلال موقتی در فرآیند رأی‌گیری شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۹۴ شعبه اخذ رأی در سراسر گیلان برای انتخابات امروز تعبیه شده، افزود: این شعبات در ۱۷ شهرستان و ۴۴ بخش استان گیلان مستقر هستند.

وی با اطمینان دادن به مردم مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی مردم در جریان برگزاری فرآیند رأی‌گیری امروز، افزود: قبل از شروع اخذ رأی تمام تجهیزات و اقلام بهداشتی به شعب ضدعفونی شده و فاصله اجتماعی مناسب نیز برای رأی‌دهندگان مشخص‌شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه نرم‌افزار «انتخاب ایران» تولید و منتشرشده، این نرم‌افزار نزدیک‌ترین شعبه اخذ رأی را به مردم نشان می‌دهد.

قاسم نژاد در خصوص درج نام کاندیداهای ریاست جمهوری نیز بیان کرد: وزارت کشور دقایقی قبل اعلام کرد که درج کد انتخاباتی در برگه رأی الزامی نیست و نوشتن نام کاندیدا کافی است.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم جهت رأی آفلاین نیز گفت: اگر کسی به دلیل قطعی اینترنت نتوانست الکترونیکی رأی دهد می‌تواند به‌صورت آفلاین نیز در این فرآیند شرکت کند