نماینده عالی دولت در گیلان با اعلام آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و با تصریح اینکه همه، امانتدار آرای مردم هستیم؛ تأکید کرد که سلامت انتخابات هم به لحاظ برگزاری و هم با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مورد توجه باشد.

گیل خبر/ به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور رئیس هیأت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران و رئیسان کمیته های این ستاد برگزار شد؛ نظام مردم سالار دینی را مایه مباهات خواند و انتخابات را از جلوه های بارز این نظام مردم سالار ذکر کرد.

وی با اشاره به تصریح رهبر معظم انقلاب که انتخابات را روز جشن ملی خوانده اند و تأکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه مردم سالاری بخش مهم نظام و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: بر برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و باشکوه تأکید داریم و از یک سال گذشته، تمهیدات برگزاری این رویداد مهم سیاسی – اجتماعی اندیشیده شده است.

وی افزود: زمینه سازی برای مشارکت بیشتر در انتخابات، یک وظیفه ملی است و شکوه حضور مردم در انتخابات، علاوه بر اهمیت در ابعاد ملی و بین المللی، شیرینی و حلاوتی دارد که نشاط آفرین است.

استاندار گیلان یکی از ارکان مهم مشارکت در انتخابات را اعتماد و اطمینان بخشی از سلامت انتخابات ذکر و اضافه کرد: باید کوشیده شود که از هرگونه شبهه افکنی در این زمینه، پیشگیری به عمل آید.

دکتر زارع اشرافیت کامل بر قانون، بخشنامه ها و محیط پیرامونی را موجب تقویت این اعتماد دانست و تأکید کرد: تلاش همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات، اینست که این رویداد مهم را در فضایی امن، سالم و کاملاً قانونی برگزار کنند.

 وی تعامل سازنده و در چارچوب قانون هیأت های اجرایی با نظارت را یکی از دیگر از مولفه های اعتمادافزایی انتخابات عنوان کرد.

استاندار گیلان یادآور شد: همه ما امانتدار آرای مردم هستیم و طبق بیان رهبری معظم انقلاب ، رأی مردم حق الناس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری انتخابات را مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای کامل پروتکل های بهداشتی، سلامت انتخابات و رأی دهندگان را تضمین می کند.

استاندار گیلان شرکت در انتخابات در همان ساعات آغازین رأی گیری را امری مهم ذکر کرد و ادامه داد: همه واجدان شرکت در انتخابات ، باید به حضور در پای صندوق های اخذ رأی در زمان اولیه رأی گیری، ترغیب و تشویق شوند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در رشت، بر ضرورت مانیتورینگ دقیق همه شعبه‌های اخذ رأی تأکید کرد.

دکتر زارع اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات را مبنای همه تصمیم گیری ها خواند و گفت: رأی گیری مطابق با چارجوب های قانونی، انجام می گیرد و لازمست مبتنی بر همین قواعد؛ رأی همه افرادی که خواهان شرکت در انتخابات هستند، اخذ شود.

در ابتدای این جلسه هریک از فرمانداران، رئیسان کمیته های ستاد انتخابات استان، رئیس هیأت نظارت بر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد انتخابات استان، گزارش هایی از اقدامات انجام شده، بیان داشتند