تولیت حوزه علمیه دارالحکمه با اشاره به اینکه تحریم نتیجه بودن مسئولان ضعیف است، گفت: اگر مسئولان قوی بودند هیچوقت چنین فشارهایی بر ما تحمیل نمی‌شد، در برجام نه تنها سودی نبردیم بلکه تحریم باعث شد فشارها بر کشور افزایش یابد.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در همایش شکوه حضور در باغ محتشم رشت با بیان اینکه هر انتخابی ممکن است آسیب‌های خودش را داشته باشد اما انتخاب اتفاق خوب و زیبایی است، اظهار کرد: تفاوت ما با حیوانات این است که همه‌چیز برای حیوانات غریزی است اما انسان اراده و قدرت انتخاب دارد.

وی با اشاره به اینکه در دین نیت انسان برای اعمال اهمیت بسیار زیادی دارد، گفت: انتخاب کردن ذاتاً یک مسئله شادی‌آفرین است و انتخابات برای جامعه این مسئله را صد برابر بیشتر می‌کند.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمه با تأکید بر اینکه اگر در این چهل سال مدیران فوق‌العاده باشعور داشتیم همواره انتخابات با شور و شکوه و جشن برگزار می‌شد، افزود: اگر چنین مدیرانی داشتیم رفتار بد باندهای سیاسی را کنترل می‌کردند.

پناهیان با بیان اینکه باید گفتمان‌های چهره به چهره در انتخابات وجود داشته باشد تا بتوان برای انتخاب یکدیگر کمک کرد گفت: انتخابات در کشور ما به یک موضوع دیگری بدل شده است، باید بدانیم که عید غدیر خم بزرگ‌ترین جشن مسلمین است چراکه در آن رئیس جامعه انتخاب‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر رئیس جامعه اصلاح شود اخلاق جامعه نیز درست می‌شود، گفت: بداخلاقی‌های جامعه به دلیل مشکلات و شرایط نامساعد مردم است، اگر مشکلی نباشد دلیلی برای بداخلاقی وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از اینکه طلاب نباید تنها از خدا و اخلاق صحبت کنند، افزود: این دروغ و تحریف است، این امر را بنی امیه و بنی‌عباس جا انداخته‌اند و هنوز از بین نرفته است، طلبه باید درباره وضع موجود و مسائل اجتماعی صحبت کند.

پناهیان اصل کار طلبه را اصلاح روسای جامعه برشمرد و بیان کرد: اگر این اتفاق بیفتد همه مسائل رفته‌رفته درست خواهد شد، مردم به شیوه مسؤولان خود زندگی می‌کنند پس باید شیوه ملوک جامعه تغییر کرده و اسلامی شود.

وی با اشاره اینکه برای اصلاح جامعه باید ابتدا سیاسیون اصلاح شوند، افزود: در جریان شکل‌گیری مدافعان حرم، سردار سلیمانی بزرگ‌ترین ارتش نظامی چندملیتی جهان را شکل داد که همه سربازان آن حاضر بودند برای فرمانده کل قوای خود جان دهند.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمه با اشاره به حضور ۴۵۰ هزار مدیر در کشور تصریح کرد: هر رئیس‌جمهوری تغییر کند، ۳۰ هزار مدیر نیز تغییر می‌کند، رأی به یک رئیس‌جمهور رأی به تغییر این تعداد مدیر است پس رأی به یک رئیس‌جمهور خوب می‌تواند مدیران زیردست خوب و پاک دستی جای گذاری کند.

پناهیان بزرگ‌ترین جشن جامعه انسانی را انتخاب یک رئیس خوب عنوان کرد و افزود: اخلاقی‌ترین اقدام این است که رئیس پاک دست‌ترین فرد جامعه باشد، برای مثال شهید چمران که محبوبیت و زندگی با رفاه در آمریکا را فدا کرد و به لبنان رفت و سپس به جبهه‌های جنگ عازم شد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان باید ظرفیت‌های جامعه را شناسایی کنند، بیان کرد: کسی که مسئول باشد نباید در شهرش مشکلی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر مدیران جامعه اصلاح شوند تعادل برقرار می‌شود، افزود: در این صورت تناسب‌ها برقرار می‌شوند و انسان‌ها متناسب بااستعدادهای خود تلاش می‌کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه تحریم‌ها نتیجه بودن مسؤولان ضعیف است، تصریح کرد: اگر مسئولان قوی بودند هیچ‌وقت چنین فشارهایی بر ما تحمیل نمی‌شد، در برجام نه‌تنها سودی نبردیم بلکه تحریم‌ها باعث شد فشارها بر کشور افزایش یابد بنابراین نیاز به مسؤولان قوی داریم تا کشور را از چنین مشکلاتی نجات دهد.

وی با اشاره به بازتاب‌های شهادت سردار سلیمانی در جوامع بین‌المللی افزود: اگر ترامپ می‌دانست پس از شهادت حاج قاسم چه موج عظیمی از عدالت‌خواهی ایجاد می‌شود هرگز جرئت نمی‌کرد دست به چنین کاری بزند.

تولیت حوزه علمیه دارالحکمه جلوه ابهت جامعه را مسئولی که انتخاب می‌شود دانست و گفت: اگر ایرانی استعداد خود را بشناسد عالم را خواهد گرفت و غربی‌ها به این مسئله آگاهند و به همین دلیل تلاش می‌کنند با ما مقابله کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه ایران آماده برای اوج گرفتن و تحقق وعده‌های پیغمبر اسلام است، تصریح کرد: یکی از مسلمات ظهور این است اکثر مدیران عالم از ایرانی‌ها خواهند بود و انتخابات ایران نیز زمینه‌ساز این اتفاق بزرگ است پس باید فردی صالح و عدالت‌خواه انتخاب کنیم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code