کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با ابراز تاسف از اینکه گیلان با وجود همه فرصت های ارزشمند اقتصادی جزو ۱۰ استان پایین کشور در بیکاری است، گفت: استانی که فرصت های بزرگ اقتصادی از جمله کشاورزی بازرگانی، شیلات، گردشگری، جنگل و دریا دارد هر کدام از آنها می تواند بسترساز اشتغال و اقتصاد باشد.

گیل خبر/ به گزارش فارس، سعید جلیلی عصر امروز در برنامه تلویزیونی شبکه باران با اشاره به افتخارات مردم گیلان در تاریخ اظهار کرد: اعزام یک‌هزار و ۵۰۰ کامیون به جبهه‌های جنگ و تقدیم هشت هزار شهید و ۲۴ شهید مدافع حرم نشان از عزت و غیرت این مردم در دفاع از مرز و بوم است.  

وی با بیان اینکه دو نگاه حداقلی و نگاه اعتماد به داخل و جهش تولید وجود دارد، گفت: در هشت سال گذشته در دولت سایه به تمام استان‌ها سفر کرده و با آشنایی از ظرفیت‌های استان‌ها به این نتیجه رسیدیم که جهش تولید ممکن است چراکه هر روستا سلولی برای جهش و شهرها بستری برای رشد تولید است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما معتقد به جهش تولید بوده و لازمه آن را برنامه و باور «ما می‌توانیم» می دانیم، تصریح کرد: گیلانیان پیشگامی خود را نشان دهند چرا که ما امروز نیاز به افراد بی‌ادعایی داریم که در گوشه و کنار کشور حضور داشته و می‌توانند کارهای بزرگ انجام دهند.

جلیلی با بیان اینکه ما می‌توانیم با برنامه مدون جهش تولید داشته باشیم، افزود: ما در دولت سایه معتقدیم که مردم، سایه دولت هستند و اگر کار خطایی را دولت انجام داد مردم باید خطا را متذکر شوند چرا که مردم می‌توانند نقش موثر در پیشرفت کشور داشته باشند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تا کید بر گنجینه‌های فراوان موجود در گیلان بیان کرد: کمتر استانی مثل استان گیلان از چنین گنجینه‌هایی برخوردار است افرادی که در عرصه‌های مختلف خدمت کرده و جان خود را در این باره تقدیم کردند، ما امروز به چنین افرادی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه گیلان، استاندار، شهردار، فرماندار و بخشدار شهید داشته و امروز نیز در گیلان افرادی هستند که می‌توانند در مسیر خدمت به مردم جانفشانی کنند، گفت: مردم گیلان حماسه‌های بزرگی ایجاد کرده و فقط در یک روز رزمندگان لنگرود در کربلای دو،۶۰ جوانش را در دفاع از انقلاب و اسلام تقدیم کرد، مردمی که فقط یک لنگرود آن در یک روز ۶۰ جوان خود را تقدیم اسلام می‌کند در عرصه اقتصاد، صنعت، کشاورزی و شیلات نمی‌تواند حماسه ایجاد کند؟!

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سخن از پیشرفت و جهش کشور برنامه می‌خواهد، افزود: در چهار سال آینده باید سازوکارها را عوض کرده و باید انتخاب مسئولان به سمت کسانی برود که با همه وجود دلشان برای کشور و انقلاب  بسوزد.

جلیلی با تاکید بر اینکه در کشور و استان گیلان افرادی متخصص و متعهد وجود دارند که باید شناسایی و معرفی شوند، بیان کرد: باید سازوکارها در جهت استفاده حداکثری از این نیروی انسانی عظیم و ارزشمند تغییر کرده و  باید سازوکارها در جهت فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی کشور سوق یابد. 

وی با ابراز تاسف از اینکه استان گیلان با وجود همه فرصت‌های ارزشمند اقتصادی جزو ۱۰ استان پایین کشور در بیکاری است، افزود: استانی که فرصت‌های بزرگ اقتصادی از جمله کشاورزی، بازرگانی، شیلات، گردشگری، جنگل و دریا دارد که هر کدام از آنها می‌تواند بسترساز اشتغال و اقتصاد باشد,نباید این میزان بیکار داشته باشد. 

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در چهار سال آینده باید سعی کنیم تمام فرصت های استان به بهترین شکل فعالیت پیدا کند، تصریح کرد: یکی از فرصت‌های بسیار خوب گیلان این است که در یک مسیر مهم راهبردی کریدور شمال_جنوب قرار گرفته و یکی از فرصت‌های بسیار خوب استان این است که می‌تواند روابط خوب و گسترده و اقتصادی با کشورهای شمال دریای مازندران داشته باشد و روابط  با این کشورها از فرصت های کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه اگر اولویت‌ها به موقع تشخیص داده شود به ویژه در کریدور شمال-جنوب اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد، گفت: استان گیلان مردان بزرگ می‌خواهد از جنس مدیرانی که در استان گیلان بودند و جانشان را در راه امنیت و آبادانی کشور در طبق اخلاص گذاشتند مردانی که در دفاع از حرم، حاج قاسم از آن‌ها با افتخار یاد می‌کرد لذا مردانی مثل شهید حق بین کماکان در کشور هستند اما  این کار برنامه می‌خواهد.

جلیلی با تاکید بر اهمیت داشتن برنامه برای پیشرفت استان گیلان بیان کرد:  فقط برنامه کافی نیست این مهم اراده و باور میخواهد اگر ما امروز از جهش ایران صحبت می‌کنیم این جهش یک جهاد همگانی می‌خواهد جهش ایران بدون جهاد بزرگ و تلاش همگانی ممکن نیست.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه باید در مسئولیت‌های مختلف افرادی با اراده‌ای بزرگ و جهادی باشند، گفت: جهش بزرگ  با انتخاب مردم ممکن است ان‌شاالله انتخاب مردم به هر برادری که در این مسئولیت قرار بگیرد باشد؛ باید بتواند کشور ایران را در چهار سال آینده به ارتقا و به جهش برساند.

وی خطاب به مردم ایران اسلامی گفت:  مردم عزیز ایران، پیشرفت بدون جهش روستاها و شهرها ممکن نیست لازمه جهش ایران جهش تک تک روستاها و شهرها است لازمه جهش ایران جهش گیلان است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code