برنامه های مهدی رشاد کاندیدای شورای شهر رشت در گفتگو با گیل خبر:
۱۴۰۰/۰۳/۲۲ ۱۲:۱۶ چاپ

گیل خبر/ سرویس شهری: همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای شورا، مهدی رشاد، کاندیدای شورای شهر رشت در گفتگو با گیل خبر به سوالات این پایگاه خبری پاسخ داد.

آیا در صورت انتخاب به عنوان عضو شورا شاهد ترک جلسات همیشگی و آبستراکسیون خواهیم بود؟

در طول ادوار شورا شاهد تنش هایی بودیم و معمولا هم در مورد عزل و نصب ها دخالت های بیجایی داشتند. فردی که با رای مردم انتخاب می شود. جزء وظایف ذاتی اش دخالت در انتصابات نیست. اگر جلوی این کار را بگیریم شورایی همدل و متحد تشکیل می شود. بسیاری از دوستان در شورا وظیفه اصلی خودشان را فراموش کردند که کار اصلیشان انتخاب شهردار خوب و نظارت بر کار وی است. نه این که اول بخواهیم افراد منتسب به خودمان را تحمیل کنیم، ما باید این وظیفه ذاتی شورا را باید رعایت کنیم و تعامل با دستگاه های اجرایی استان را باید پیش بگیریم که مشکلات را حل کنیم.

آیا شهردار بومی را انتخاب خواهید کرد؟

شهروندان مطمئن باشند که به هیچ عنوان افراد غیربومی با همدلی و همراهی اعضای شورای شهر راهی برای ورود به مدیریت ارشد شهری نخواهد داشت. افراد بومی بسیار خوب با پتانسیل بالا داریم که به نحو احسن از ان ها استفاده می کنیم. مردم خوب شهر ما با یک فرد بومی بسیار راحت تر هستند و ما می توانیم از آن ها بهره ببریم.

نحوه حمایت از تیم های سپیدرود و داماش چگونه خواهد بود؟

مدیریت شهری باید از تیم های خوب شهرمان مثل سپیدرود و داماش حمایت کند. تعاملی که با مدیران ورزشی خواهیم داشت صد در صد این حمایت باید پویاتر شوند و جوانان شوق و ذوق بیشتری داشته باشند.

اگر با شهردار منتخب به اختلاف برخوردید به دنبال سوال و استیضاح خواهید رفت؟

برای انتخاب شهردار رشت شاید جنگ زیادی شود. من این را در یازده عضو احتمالی شورا مشاهده می کنم. ولی اگر شهرداری را انتخاب کردیم و به اجماع رسیدیم صد در صد با وی هستیم و به شخصه با بهانه های واهی برای او مشکل ایجاد نمی کنم. اگر هم مشکلاتی داشته باشد سعی نمی کنم که فورا به فکر سوال و استیضاح باشم.

آیا به دنبال گماردن اقوام و دوستان خود در بدنه شهرداری هستید؟

شورای شهر جایی برای مسائل خانوادگی نخواهد بود. مطمئن باشید از افراد شایسته و توانمند استفاده خواهیم کرد. این طور نخواهد بود که پسرخاله بنده و یا پسر دوست بنده را در بدنه شهرداری استفاده کنیم. بدنه شهرداری رشت افراد توانمندی دارد که می توان از آن ها به بهترین نحو استفاده کرد و البته این هم وظیفه شهردار رشت است و خودش باید مدیریت صحیحی در بدنه شهرداری رشت داشته باشد.

به شفافیت در شورای شهر معتقد هستید؟

از روز اول باید ورود خبرنگاران به جلسات شورا  الزامی باشد. من هر رایی که در شورا و یا کمیسیون ها دارم باید مردم خبردار شوند که چه اتفاقاتی در شهر رخ خواهد داد.

اگر عضو هیات رئیسه شدید، سعی می کنید اعضای منتقد خود را از عضویت در کمیسیون های تخصصی حذف کنید؟

البته شخصا علاقه ای به عضویت در هیات رئیسه ندارم و برای خدمت آمده ام. اگر قسمت ما عضویت در هیات رئیسه است سعی بر همفکری و تعامل با همه عزیزان است که چه همراهی بیشتری دارند.

آیا با محلات شهر رشت ارتباط خواهید داشت؟

من هرجایی حضور پیدا کردم و از من پرسیدند این است که چه برنامه ای دارید. من گفتم که قولی ندهم و بیشتر عملگرا باشم. اگر بتوانم هر دوماه در میان در محلات حضور داشته باشم و مشکلات را بشناسم ، خیلی از کارها پیش خواهد رفت . نه این که فقط برای رای گرفتن به این محلات برویم و بعد هیچ برنامه ای با مردم نداشته باشیم. اکنون خیلی این موضوع باب شده که تنها برای کسب رای به محلات می روند. این شیوه باید جایی مورد تغییر قرار گیرد.

با توجه به این که در علوم پزشکی استان اشتغال دارید، برای تعامل مناسب و اتفاقات خوب مابین مدیریت شهری و علوم پزشکی استان برنامه ای دارید؟

با توجه به اشتغال بنده در علوم پزشکی گیلان و معاونت درمان مطمئنا تعامل خوبی با ان ها خواهیم داشت. من از بهمن 98 به عنوان یک فرد فعال جهادی همراه با عزیزان دیگر مثل سپاه و بسیج در تمامی بیمارستان های استان حضور داشتم . ان شاء الله اگر قسمت من شورای شهر باشد، شاهد یک پویایی و شکوفایی جدیدی خواهیم بود. امیدواریم در صورت ورود به شورا با همراهی دیگر اعضای شورا نه تنها با دانشگاه علوم پزشکی بلکه با بقیه دستگاه های اجرایی فرصت تعامل و همکاری داشته باشیم.


آیا توان حمایت از سرمایه گذاران و جذب آن ها را دارید؟

امروز سرمایه گذار از شهر فراری است. آن هم به خاطر مشکلاتی است که پیش می آید. ما باید سرمایه گذار را جذب کنیم و فرصت ورود به وی را بدهیم نه این که بحث سهم خواهی را پیش بکشیم..چرا ما نمی توانیم از خیلی سرمایه گذاران بزرگ کشور در رشت استفاده کنیم؟ این به دلیل عدم تعامل و همکاری در استان است. باید به آن ها ثابت کنیم که این استان پویایی است و آن ها می توانند در این استان زیبا با مردمانی با فرهنگ اقدامی کنند که سودش را هم مردم و هم خودشان ببرند.


برای مشارکت شهروندان در انتخابات چه درخواستی دارید؟

خواهش من از شهروندان این است برای این که از این منجلاب بیرون بیاییم حتما در انتخابات مشارکت داشته باشند. شاید مشکل بسیاری از ما این است که مردم از عقبه ما در شورا نارضایتی دارند و این ممکن است در مشارکت انتخابات تاثیرگذار باشد. ولی نباید اجازه داد از این که هستیم بدتر شویم و وضعیت بد ما مثال شهرهای دیگر شود. خواهش من این است که مردم تصمیم بگیرند و رشت را با کمک و مشارکت همدیگر بسازیم.