معاون پارلمانی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از شهرستان شدن خمام در کشور گفت: برای ارتقا تقسیمات کشوری باید ملاحظات زیاد امنیتی، زیرساختی و اقتصادی فراهم شود که بسیار مهم بود.

گیل خبر/ به گزارش فارس، حسین علی امیری عصر امروز در مراسم افتتاح فرمانداری خمام در سالن اجتماعات این فرمانداری با بیان اینکه خیلی از یاران امام راحل(ره) از گیلان بودند، اظهار کرد: هرگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به حضور مردم نیاز داشت گیلانیان پای کار بوده و از ایران اسلامی دفاع کرده و دعوت‌های مقام معظم رهبری را لبیک گفتند.

وی با اشاره به حضور موثر گیلانیان در دوران دفاع مقدس گفت: گیلانیان در دوران دفاع مقدس و در قرارگاه نجف، کربلا و لشکر قدس فداکاری‌های زیادی کرده و هشت هزار شهید نشان‌ دهنده این مهم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ابراز خرسندی از شهرستان شدن خمام در کشور افزود: در دولت تدبیر و امید یکی از مطالبات مردم گیلان یعنی شهرستان شدن خمام محقق شد.

امیری با تاکید بر اینکه تبدیل شدن یک بخش به شهرستان دارای ملاحظات بسیار زیادی است، بیان کرد: برای ارتقا تقسیمات کشوری باید ملاحظات زیاد امنیتی، زیرساختی و اقتصادی  فراهم شود که بسیار مهم بوده و نیاز به همدلی و خرد جمعی است که این امر در گیلان محقق شد.

وی با بیان اینکه خمام دارای شرایط ژئوپلیتیکی بسیار زیادی است، تصریح کرد: مطابق با قانون تقسیمات کشوری شهرستان شدن خمام با مخالفت‌هایی رو به رو بوده است ولی این منطقه از گیلان دارای شرایط ژئوپلیتیکی و ترانزیتی بسیار خوبی بوده و شهرستان شدن آن به رشد اقتصادی گیلان و منطقه کمک می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ارتقا ادارات شهرستان خمام خبر داد و افزود: با شهرستان این منطقه قطعا عدالت اجتماعی به نحو احسنت در خمام اجرایی شده و ادارات این شهرستان ارتقا خواهد یافت و وزارت نیرو، ورزش، راه و شهرسازی و بهداشت ادارات خود را در این شهرستان مستقر کردند.