عضو فقهای شورای نگهبان در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت:مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در حاشیه نشست کارآموزان وکالت استان تهران در خصوص شایعاتی مبنی بر جایگزینی وی بر ریاست قوه قضاییه گفت: این اخبار را به کلی تکذیب می‌کنم.

وی در خصوص عدم احراز صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان نیز گفت: معیار رد صلاحیت‌ها قانون است؛ از چهار یا پنج مرجع رسمی کشور اطلاعات به شورای نگهبان می‌رسد و کارشناسان این اطلاعات را تحلیل می‌کنند و در شورای نگهبان مباحثات مفصلی بر سر آن انجام می‌شود.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: البته همیشه به این صورت نیست که یک تک مدرک ملاک قرار بگیرد. مجموعه مدارک و اسناد و گزارشات واصله مد نظر قرار می‌گیرد و براساس رأی اکثریت تصمیم اتخاذ می‌شود.

این عضو فقیه شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا سلیقه در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نداشته است؟ گفت: مسیر قانونی طی شده است و مدارک به صورت مستند موجود است و جای اعمال سلیقه به آن معنا وجود ندارد. بشر در هر جایی که باشد، ممکن است درصدی اعمال سلیقه داشته باشد اما مبنا، مبنای قانونی مشخصی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code