مسعود عباس نژاد کاندیدای انتخابات شورای شهر رشت در گفتگو با گیل خبر:
۱۴۰۰/۰۳/۲۰ ۱۲:۰۱ چاپ

گیل خبر/ همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای شورای شهر رشت، مسعود عباس نژاد رئیس گروه گردشگری مجمع جهانی شهرهای ابریشم، در گفتگو با گیل خبر برنامه های خود را اعلام کرد که کلیپ ویدئویی و مشروح کتبی مصاحبه را در زیر می خوانید.

حل بسیاری از معضلات شهر در حیطه اختیارات یک عضو شورا نیست

آن چه به عنوان برنامه انتخاباتی ما اعلام می شود نه یک رویابافی شعارگونه بلکه بر اساس بستر واقعیت های شهر و همچنین انتظارات مطالبات افکار عمومی نهادینه شده است. در این وضعیت ما در سه محور کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه های خودمان را آماده کردیم که فکر می کنم عمل به آن وضعیت باثبات تری را برای شهر ایجاد می کند.

 

نیک می دانم که حل بسیاری از معضلات شهر در حیطه اختیارات یک عضو شورا نیست، هرچند شورای متحد می تواند در این زمینه گام های اساسی بردارد. به همین دلیل تلاش برای وحدت اعضای شورا وظیفه مهمی است که به عنوان گام اول باید در نظر گرفته شود.

تلاش می کنم اجازه ندهم شورا به محل منازعات بیهوده تبدیل شود
این وعده را می دهم تمام تلاش خودم را می کنم که اجازه ندهم شورا به محل منازعات بیهوده و ترک جلسات همیشگی تبدیل شود. اعضای شورا باید برای این نهاد احترام قائل شوند و خود را درگیر حواشی نکنند. اگر از همان ابتدا اعضای شورا بخواهند سر انتخاب شهردار و هیات رئیسه به جدال بپردازند که بسیاری از کارها پیش نمی رود. مگر یک رئیس شورا چقدر اختیار دارد که این همه اعضای شورا مایلند خود را به آب و آتش بزنند که با چندین بار ترک جلسه و دعوا و حتی هتک حرمت آن سمت را به دست آورند. من معتقدم حل بسیاری از معضلات در گروی تعامل و همگرایی است. با قهر و دعوا و درگیری مشخص است که مشکلات حل نخواهد شد. البته که باید در مقابل منفعت طلبی های شخصی احتمالی ایستاد، اما قرار نیست این اقدام با دعوا و قهر همراه باشد.

انتخاب شهردار بومی جزء برنامه های اصلی ما خواهد بود

در گام بعدی هم تلاش برای انتخاب شهردار بومی که متعلق به این شهر باشد جزء برنامه های اصلی اعضای ما با باید باشد. این اطمینان باید به شهروندان داده شود که اولویت اصلی اعضای شورا یک مدیری از درون همین شهر است که مشکلات شهر را بشناسد و برای آن برنامه مناسبی داشته باشد.

در هر صورت از ثبات مدیریتی حمایت می کنم

بعد از انتخاب شهردار هم باید از ثبات مدیریتی حمایت کنیم. قرار نیست شهر تاوان اشتباه ما را بدهد و با بی مسئولیتی سرنوشت شهروندان و منافع شهر را به خطر اندازیم. از همین جهت است که ضمن نظارت دقیق بر فعالیت مدیریت شهری باید سعی کنیم منتخب خودمان را در جهت ارتقای توسعه شهری هل دهیم. حتی اگر گزینه نهایی شهرداری هم انتخاب من نبود. بازهم قول می دهم که در مسیر کار وی سنگ اندازی نخواهم کرد.

ارائه برنامه های عجیب و غریب نمی تواند گره گشا باشد


از گذشته ها صحبت کردن و از ضعف ها برای آینده ما دیگر توفیقی حاصل نمی شود. ما باید برای برنامه خوب و ارائه طرح های کارشناسی پیش به سوی شهری اباد و در حد شهر رشت برویم. فرصت ها و ظرفیت های زیادی در شهر است که می تواند شهر رشت دوباره به عنوان شهر اولین ها معرفی می کند. ما با محوریت ثبات مدیریت شهری و تلاش برای جذب سرمایه گذار و گرفتن تسهیلات مناسب از ظرفیت نمایندگان مجلس می توانیم شهر رشت را به سمت پیشرفت حرکت دهیم.


بودجه شهرداری رشت محدود است و ارائه برنامه های عجیب و غریب نمی تواند گره گشا باشد. اول باید درد را بشناسیم. مُسکن ها نمی تواند مشکلات را حل کند. ما باید به سمت و سوی مدیریت ثبات شهری و درآمدزایی مناسب برویم.

سرمایه گذار برای حل مشکلات ترافیکی خواهد آمد


امروز باید اعضای منتخب ما در شورا دلسوز و متحد باشند و با رمز کلمه وحدت برای توسعه شهری خودشان از تمام توان و انرژی خود استفاده کنند. ما در اکثر حوزه ها با چالش های جدی مواجه هستیم. ولی با ظرفیت هایی که است می توانیم مشکل ترافیک را حل کنیم. با جذب سرمایه گذار می توان  میدان سرگل به خیابان سعدی، بلوار احسانبخش به معلم، فاز دوم معلم به بلوار توحید، رینگ 90 متری میدان گیل به آتشگاه و تکمیل پروژه ژ5  و  بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی حل شود. 


درآمدزایی از طریق تالاب عینک شدنی است


در حوزه گردشگری با ظرفیت نمایندگان و تعامل مدیران استانی در حوزه تالاب عینک برای رشد و شکوفایی شهر رشت استفاده کنیم و درآمد پایداری برای آن در نظر بگیریم که شهروندان از آن بهره ببرند.

رودخانه های شهر باید در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد


در حوزه رودخانه های رشت که تنها در شعارهای انتخاباتی از ان ها نام برده می شود ، باید با تعامل مناسب این دو رودخانه را که در اختیار آب منطقه ای قرار گرفته در اختیار مدیریت شهری قرار دهیم که بهره برداری مناسبی از آن شود.

با طرح های جدید سرانه فضای سبز را بهبود ببخشیم


در حوزه فضای سبز با توجه به ظرفیت خوبی که از نظر اب و هوایی داریم از فضای سبز ارزان تری استفاده کنیم. اکنون فضای سبز شهری بسیار گران است . با طرح های جدیدی هم سرانه فضای سبز را بهبود ببخشیم هم فضای شادتری را برای شهروندان ارمغان بیاوریم.


جلوی کار تاکسی های غیر پلاک 46 را بگیریم

در حوزه حمل و نقل عمومی رانندگان تاکسی را باید در نظر بگیریم که بخش عمده ای از مسئولیت حمل و نقل را برعهده دارند. باید پای درددل آن ها بنشینیم و به صورت عملی مشکلات آن ها را حل کنیم. رانندگان تاکسی رشت از مسافرکشی با پلاک های غیر 46 نارضایتی دارند که از شهرهای اطراف به اینجا می آیند. که در این زمینه باید ساماندهی مناسبی صورت گیرد که تنها رانندگان تاکسی این شهر فعالیت کنند و رانندگان شهر امنیت شغلی داشته باشند.

برای ایجاد تراموا نباید فقط روی کاغذ صحبت کنیم

در حوزه حمل و نقل اتوبوس متاسفانه شاهد از رده خارج شدن اتوبوس ها هستیم. نباید به جای حل مساله صورت مساله را پاک کنیم که در جمع اوری نرده های پروژه بی آرتی مشاهده کردیم. این مباحث باید با تعامل انجام گیرد. زیرساخت ها برای پروژه های بزرگ باید آماده شود و نباید مثلا برای تراموا شاهد باشیم که تنها در روی کاغذ صحبت ان را انجام دهیم. بودجه آن در لایحه بودجه مشخص است و زمان بندی این کار باید هرچه سریعتر استارت بخورد.

عدم مشارکت مردم بر آسیب های فعلی افزوده خواهد کرد

درست است که مردم از عملکرد مسئولین از جمله در حوزه مدیریت شهری دلخوری هایی دارند و این امر ممکن است در مشارکت انتخابات امسال تاثیرگذار باشد، اما باید توجه داشت که عدم حضور ان ها وضع را بهتر نخواهد کرد. در هر صورت یازده نفر در شورای شهر رشت انتخاب می شوند و عدم مشارکت مردم بر آسیب های فعلی افزوده خواهد کرد. من از همه مردم شهر رشت، عزیزانی که به سرنوشت شهرشان علاقه مند هستند دعوت می کنم که 28 خرداد پای صندوق های رای حاضر باشند و با انتخاب خوب در سرنوشت شهرشان سهم داشته باشند و کسانی را انتخاب کنند که بتوانند تعهدات خود به منافع عمومی شهر را اجرا کنند و امید دارم که ما نیز در این آزمون سربلند باشیم و شرمنده این مردم عزیز نشویم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code