بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر در گیلان تایید صلاحیت شدند.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: از هزار و ۷۵۹ نفری که برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها در استان ثبت‌نام کرده بودند، پس از انصراف ۶ درصد، حدود ۸۳ و نیم درصد از سوی هیات‌های اجرایی، نظارت و هیئت عالی تایید صلاحیت شدند.

محمود قاسم‌نژاد با اشاره به تایید صلاحیت بیش از ۹۳ و ۸ دهم درصد از داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در گیلان، افزود: حدود ۱۴ هزار و ۲۱۴ نفر هم برای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه امسال انتخابات شورا‌ها در رشت به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: پس از ثبت‌نام داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا در گیلان و بررسی صلاحیت آن‌ها در هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت شهرستان و استان و هیات عالی نظارت، اسامی تأیید صلاحیت شدگان انتخابات در شورا‌های شهر و روستا‌ها امروز به دستمان رسید.

رییس ستاد انتخابات گیلان گفت: اسامی داوطلبان شرکت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سامانه انتخابات بارگذاری شده و از ۱۹ خرداد فرمانداران ما در سراسر شهر‌ها و روستا‌های استان اسامی تایید صلاحیت شده‌ها را منتشر خواهند کرد.

محمود قاسم‌نژاد افزود: از ۲۰ خرداد به مدت ۷ روز داوطلبان تایید صلاحیت شده شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند برای برنامه‌های خود تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان در این مدت بر اساس قانون می‌توانند پوستر‌های خود را در مکان‌های تعیین شده نصب کرده و در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ کنند، اضافه کرد: مشاهده کرده‌ایم برخی افراد در فضای مجازی و قبل از شروع زمان رسمی تبلیغات، با عنوان کاندیدای شورای شهر یا حتی روستا شروع به تبلیغ کرده اند که بر اساس قانون تخلف محسوب شده و بطور یقین ناظران و هیات‌های اجرایی به این افراد تذکر خواهند داد.

رییس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مکان‌هایی را برای تبلغات کاندیدا‌ها در سطح شهر‌ها تعیین کرده اند، گفت: کاندیدا‌های شوراها، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و میان‌دوره‌ای مجلس مجازند تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی یعنی تا ساعت هفت صبح روز پنجشنبه، ۲۷ خرداد تبلیغ کنند.

محمود قاسم‌نژاد افزود: امسال فقط در شهر رشت و برای انتخابات شورای اسلامی، انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود که رسانه‌ها به مردم آموزش‌های لازم را ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه هر کاندیدایی می‌تواند در ۵ منطقه شهر رشت یک ستاد تشکیل دهد، اضافه کرد: کاندیدا‌ها برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر، در هر منطقه می‌تواند یک ستاد ایجاد کرده تا بتوانند فعالیت‌های خود را ساماندهی و طرفدارانشان را در آن مستقر کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code