محمدرضا شوقی نصفچی
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۴۹ چاپ

گیل خبر/ محمدرضا شوقی نصفچی

تعطیلات نیمه دوم خرداد ۱۴۰۰ را با چه حجمی از قربانیان کرونا بگذرانیم!

خرداد سال گذشته بود که موج دوم مسافرت‌ها سبب اوج‌گیری کرونا در کشور به ویژه استان‌ گیلان شد که تا ماه‌ها بعد کادر درمان را درگیر خود کرده بود.

امسال هم با وجود اعمال ممنوعیت سفر در استان‌ گیلان آمارها و دوربین های راهداری نشان می‌دهد عده زیادی مسافر غیر بومی به گیلان آمده اند و در این هنگام است که کادر درمان استان گیلان دوباره نگران شیوع موج جدیدی از کرونا در استان گیلان خواهند شد.

سوال های پیش آمده توسط شهروندان گیلانی؛

آیا مسافران غیر بومی در موقعیت فعلی حاکم بر جامعه از مسافرت به استان گیلان چه لذتی میبرند؟؟!!

مسافران غیر بومی و لیدر های تور گردشگری چرا به دستورات وزیر بهداشت و پلیس راهنمایی رانندگی دقت نمی‌کنند؟!!

آیا کرونا را یک سر ما خوردگی فرض می‌کنند یا شوخی گرفته اند؟؟؟

این بار نیز تعطیلات نیمه خرداد به نگرانی استان‌های شمالی دامن زده که مبادا باز هم مسافران با سفر به این استان‌ها آتش کرونا در استان‌های شمالی را شعله ور کنند.

در حال حاضر استان گیلان هیچ شهر قرمزی به لحاظ وضعیت کرونا ندارد

ضمن اینکه با شیوع گونه‌های جهش یافته کرونا در برخی از شهرهای کشور و ورود احتمالی مسافر از این شهرها می‌تواند سبب انتقال ویروس جهش یافته کرونا باشد.

به گفته مسئولان ذیربط استان گیلان از تاریخ 12خرداد تا 17 خرداد 3 ورودی اصلی گیلان توسط پلیس راهور مسدود خواهد شد و از ورود پلاک‌های غیر بومی جلوگیری خواهد شد.

ماه‌ها پس از شیوع کرونا همه به این باور رسیده‌ ایم که سفرها نخستین عامل گسترش کرونا است بنابر این از همه هموطنان می‌خواهیم به استان گیلان و شهرستان رودبار سفر نکنند و شاید دیگر وقت آن رسیده به این آزمون و خطا پایان دهیم.

طبق آمار ها خوشبختانه بیماری کرونا در استان گیلان روند کاهشی دارد و می‌توان گفت به سرعت تعداد مبتلایان در حال کاهش است لذا کوچک‌ترین سفر به این استان می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

تجربه نیمه دوم اسفند ۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که اگر حضور مسافران در این استان پررنگ شود، این احتمال وجود دارد که این روند نزولی از نخستین روز از تابستان ۱۴۰۰ در مسیر صعودی قرار بگیرد و زنگ موج پنجم را به صدا در خواهد آورد و آن موقع است که تنش های کادر شبکه بهداشت و درمان و شهروندان گیلانی چند برابر خواهد شد.

پی نوشت؛ هدف از یادداشت فوق جلوگیری از موج پنجم کرونا در استان گیلان در چند روز اخیر است.

گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code