مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان:
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۱۴:۴۰ چاپ

صدور آئین نامه ها و بخشنامه های جدید و متعدد از جمله مسائلی است که مشکلاتی را برای این بنگاه های تولیدی ایجاد کرده است.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی ، سید رسول میرخلفی رییس اداره امور شعب بانک ملی گیلان با حضور در شرکت شهرکهای صنعتی استان و طی نشستی با فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در خصوص اهمیت و چگونگی حمایت از صنایع کوچک دیدار و گفتگو کرد .

سید رسول میرخلفی رییس اداره امور شعب بانک ملی گیلان در این دیدار به اهمیت و جایگاه صنایع کوچک پرداخت و بیان داشت : تمام کشورهای دنیا به صنایع کوچک و متوسط بیشترین توجه را می کنند و بیشترین درصد اشتغال هم در بنگاه های کوچک تولیدی اتفاق می افتد .

وی در ادامه افزود : در سالی که از سوی رهبر معظم انتقلاب با عنوان سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است ، می بایست حمایت های لازم از واحدهای صنعتی کوچک بیش از پیش صورت بگیرد .

رییس اداره امور شعب بانک ملی گیلان گفت : حمایت دولت ها از صنایع و به ویژه صنایع کوچک تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور خواهد داشت و همین موضوع نشان می دهد که باید با برنامه‌ای جامعتر و موثرتر از گذشته و در جهت بهبود وضعیت تولید در این بخش گام برداریم .

فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور و زحمات جناب آقای سید رسول میرخلفی رییس محترم اداره امور شعب بانک ملی گیلان و حمایت ایشان از صنایع کوچک بیان داشت : صدور آئین نامه ها و بخشنامه های جدید و متعدد از جمله مسائلی است که مشکلاتی را برای این بنگاه های تولیدی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی در دریافت تسهیلات بانکی و تأمین وثایق مورد نیاز گفت : بسیاری از واحدها برای تأمین وثیقه بانکی دچار مشکل می شوند و نظام بانکی حاضر به اعطای سرمایه ثابت به واحدهای تولیدی و صنعتی نیست و فقط سرمایه  درگردش کوتاه مدت ارائه می کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در خصوص سایر مشکلات واحدهای صنعتی گفت : کمبود نقدینگی و تامین مالی ، نبود بازار، اختلاف شرکا، تامین مواد اولیه، مشکلات قضایی و زیرساختی، مالیات و تامین اجتماعی، سایر مشکلات عمده را تشکیل می‌دهند.

وی افزود : مشاوران شرکت شهرکهای صنعتی گیلان در قالب کلینیک‌های کسب ‌و کار در شهرک‌های صنعتی سراسر استان مستقر هستند و مشکلات واحدها را در ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌کنند.

سعیدی کیا گفت : واحدهایی که مشکل تامین نقدینگی دارند در ادامه به بانک‌ها معرفی می‌شوند و در عین حال از طریق شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نسبت به ارائه ضمانت‌نامه برای واحدهایی که نیازمند ضمانت‌نامه بانکی هستند نیز اقدام می‌شود .

وی در ادامه افزود : برای سایر واحدهایی که با مشکلات قضایی، مالیاتی، تامین اجتماعی و غیره مواجه‌اند نیز در ستاد تسهیل استان تصمیم‌گیری شده و راهکار مقتضی ارائه می‌شود.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در پایان گفت : صنایع بزرگ با توجه به اینکه ، دسترسی بیشتری به قدرت و مجموعه‌های تصمیم گیری دارند به راحتی مشکلات خود را مرتفع می کنند اما صنایع کوچک این دسترسی را ندارند و  با مشکلات بیشتر مواجع هستند .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code