عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت خود به خود سبب تورم و گرانی می‌شود گفت: اراده‌ای برای کنترل گرانی‌ها در دولت دیده نمی‌شود.

گیل خبر/ به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام محمد صفری، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید نسبت به آن توجه بیشتری شود "آمایش سرزمین" است چرا که مطالعاتی که در این حوزه انجام شده در برخی از مواقع درست بوده ولی نواقص و نقدهایی نیز بر آن وارد است.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه موسسات یا سازمان‌های مطالعاتی باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند گفت: برخی از سازمان‌ها در حوزه آمایش سرزمین مسائلی را مطرح کردند که بیشتر در حوزه کلیات بوده و به بخش جزئیات توجه زیادی نداشتند و این یکی از نقدهای وارد بر سند آمایش سرزمین است.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه توسعه ششم تأکیدات اساسی نسبت به توجه به سند آمایش سرزمین‌ انجام شد گفت: باید در برنامه‌ها توجه ویژه‌ای نسبت به آمایش سرزمین داشته باشیم اما متأسفانه نهادهای دولتی در موضوعاتی که در پیش می‌گیرند توجه چندانی به سند آمایش سرزمین ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات یکی از موضوعات مورد پیگیری مجلس بود عنوان داشت: قانون انتخابات مصادیق متفاوتی دارد و یک مورد آن سلامت کاندیداهای انتخاباتی و اعضای شورای شهر و روستا است.

صفری با اشاره به اینکه متأسفانه در این سال‌ها تجربیات تلخی در حوزه مدیریت شورا داشته‌ایم خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم بنا دارد که تأکید ویژه‌ای نسبت به بررسی سلامت اعضای شورای شهر و روستا داشته باشد تا نواقصی که اکنون بر این حوزه وارد است را برطرف کنیم.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: از طرفی نهاد مستقل و ویژه‌ای از ناحیه حاکمیت به غیر از کمیسیون حل اختلاف در استان‌ها وجود ندارد که بتواند سلامت اعضای شورای شهر و روستا و چالش‌های موجود را بررسی کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس  ابراز داشت: مجلس یازدهم به‌دنبال این است که بتواند به لحاظ قانونی ضمانتی را ایجاد کند تا از این پس شاهد تخلفات اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها نباشیم.

صفری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مجلس یازدهم گرانی‌ها و تورم حاکم بر کشور است که آسیب‌های متعددی را برای مردم فراهم آورد ابراز داشت: نمایندگان مجلس در این مورد تذکرات متعددی را در صحن داشتند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی مورد سوال قرار گرفتند گفت: برخی از موارد سیاست‌هایی که دولت دنبال می‌کند خود به خود سبب ایجاد تورم و گرانی در جامعه می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: دولت توجه چندانی نسبت به این مسئله نداشته و اراده چندانی نیز در تجدید نظر در این حوزه و کنترل تورم و گرانی در دولت دیده نمی‌شود؛ سیاست‌های اقتصادی دولت در همه اوضاع اعم از تولید و حمایت از آن کمکی به اقتصاد جامعه نمی‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری با دو مشکل عمده مواجه هستیم گفت: مشکل اول سرمایه‌گذاری مربوط به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور است.

صفری ابراز داشت: مشکلات اقتصادی ناشی از سیاست‌های نادرست اقتصادی دولت است که امنیت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران به حداقل رسانده و این موضوعی است که به صورت عمومی در کل کشور مطرح است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از طرفی یکی از مشکلات اساسی در رودسر و املش کمبود زمین مورد نظر برای ایجاد واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

وی اظهار داشت: متأسفانه کمبود زمین و عدم برنامه‌ریزی درست در ادوار گذشته باعث شده تا چند قطعه زمین موجود در رودسر نیز اشباع شود و فرصتی برای ایجاد سرمایه‌گذاری جدید در منطقه نباشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: اکنون‌ دنبال این هستیم که بتوانیم برخی از زمین‌هایی که در دو شهرستان رودسر و املش وجود دارد را آزادسازی کرده و برای سرمایه‌گذاری در این دو شهرستان بهره‌گیری کنیم.