با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، ستادهای مختلف انتخاباتی کاندیداهای این دوره نیز در استان گیلان تشکیل شده است که به صورت جسته و گریخته فعالیت خود را آغاز کرده اند.

گیل خبر/ سرویس سیاسی: طبق انتظار بیشترین فعالیت ستادی در استان گیلان متعلق به ابراهیم رئیسی است . ستاد اصلی رئیسی به ریاست محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد استان گیلان تشکیل شده است. ولی چندین ستاد فرعی مردمی نیز با عناوین مختلف تشکیل شده است و افراد زیادی مسئولیت های مختلفی در آن دارند. سردار آقازاده، مظفر نامدار، مجید دل آور، ولی داداشی و شاهین کوچکی از جمله کسانی هستند که ستادهای مختلف مردمی رئیسی به ریاست آن ها تشکیل شده است. محمد دوستار رئیس ستاد اصلی رئیسی در استان گیلان گفته است: شعار و هدف ما، هر خانه یک ستاد است و ما هم هیچ محدودیتی برای راه اندازی ستادهای مختلف مردمی نداریم. همچنین محمد لاکانی رئیس سابق حوزه های علمیه استان گیلان هم به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی شورای وحدت اصولگرایان در استان گیلان منصوب شده است که از ابراهیم رئیسی در انتخابات حمایت می کند. این شورا به ریاست منوچهر متکی تشکیل شده است.

دیگر کاندیداهای اصولگرا ستادهای چندانی در استان گیلان دایر نکرده اند. البته مرتضی پیراولیا طاهر گورابی به عنوان رابط استانی ستاد جلیلی در گیلان منصوب شده است. وی رئیس اداره حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان است.

از محمدرضا واصلی دبیر جبهه ایستادگی استان گیلان به عنوان رئیس ستاد محسن رضایی در استان گیلان نام برده می شود.

هرچند جبهه اصلاحات فعلا معتقد است با ردصلاحیت کاندیداهای مطرح این جریان در این دوره کاندیدایی ندارد، ولی چند نفر از اصلاح طلبان گیلان به صورت مستقل فعالیت های انتخاباتی خود را به نفع چند کاندیدا آغاز کرده اند. علی رضا سحرخیز وکیل پایه یک دادگستری و از فعالان حزب ندای استان گیلان به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی همتی در استان گیلان منصوب شده است. وی ارتباط خوبی با اصلاح طلبان گیلان دارد و شاید توان این را داشته باشد اصلاح طلبانی که مایل به حضور در انتخابات هستند را به سمت همتی بکشاند.

از مهدی کارگر گرانسایه هم به عنوان رئیس ستاد مهرعلیزاده در استان گیلان نام برده می شود. وی عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت است که بهمن 98 توسط رسول منتجب نیا تشکیل شد.

البته به نظر نمی رسد ستادهای انتخاباتی در این دوره فعالیت چشمگیر چندانی داشته باشند. به دلیل شیوع کرونا و کمبود وقت، احتمال حضور نامزدهای انتخاباتی در استان گیلان بسیار ضعیف است. اصلاح طلبان استان گیلان بیشتر خاطرات گذشته و پرشور خودشان را بازنشر می کنند و اصولگرایان هم فکر می کنند در انتخابات به پیروزی دست یافته اند. تشکیل ستادهای مختلف رئیسی در استان گیلان را می توان مهم ترین اخبار انتخاباتی روزهای گذشته در استان گیلان معرفی کرد. البته شاید با برگزاری مناظرات تلویزیونی کاندیداها فعالیت های انتخاباتی نیز کمی جدی تر دنبال شود.