سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان:
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۸:۲۹ چاپ

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تخریب‌ها علیه داوطلبان در فضای مجازی رخ می‌دهد، گفت: دستگاه‌های متولی باید نظارت و برخورد کنند.

گیل خبر/ به گزارش مهر، جبار کوچکی نژاد شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۵ خردادماه اسامی کاندیدای تأیید صلاحیت شده را به وزارت کشور ابلاغ می‌کنیم، گفت: افراد احراز صلاحیت شده می‌توانند از ۲۰ خرداد فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کنند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با بیان اینکه در همه بخش‌ها و شهرستان‌ها هیئت نظارت فعال است، افزود: اگر کسانی تخلفاتی داشته باشند یا از طریق فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی و تخریب افراد کنند مرتکب جرم شده و با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای تأمین در فرمانداری‌ها، اضافه کرد: بداخلاقی و زیرپا گذاشتن قوانین انتخاباتی جرم بوده و مسئولیت نظارت بر این موارد در فضای مجازی نیز برعهده اداره ارشاد است.

کوچکی نژاد از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و فرمانداری‌ها خواست که بر روند انتخابات نظارت دقیق داشته باشند، ادامه داد: اگر یک شخص پس از تأیید صلاحیت مرتکب تخلف انتخاباتی شود، هیئت نظارت قادر به رد صلاحیت وی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخریب‌ها علیه داوطلبان انتخاباتی در فضای مجازی رخ می‌دهد، تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید نظارت و برخورد لازم در این خصوص را اعمال کنند.