معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان:
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۴:۰۳ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر استمرار رعایت دستور العمل ها، گفت: روند نزولی ابتلا و بستری ناشی از ویروس کرونا در استان گیلان ادامه دارد.

گیل خبر/ به گزارش مهر، آبتین حیدرزاده ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: همانند روزها و هفته‌های گذشته شاهد روند نزولی ابتلاء و بسترهای ناشی از کرونا در استان گیلان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه این وضعیت شکننده بوده و در صورت عادی انگاری و رعایت نکردن دستور العمل ها دوباره به شرایط سخت گذشته باز می‌گردد، گفت: شهروندان همچنان باید رعایت دستور العمل های بهداشتی را با دقت و جدیت بیشتری انجام دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند، افزود: طی شبانه روز گذشته ۵۰ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی گیلان شناسایی و بستری شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۴ بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این میان پنج نفر امروز بستری شده‌اند.

حیدرزاده به نگرانی کادر درمان و پرستاران از تعطیلات پیش رو اشاره و تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌های ما از هموطنان عدم مسافرت در مناطق مختلف کشور به ویژه استان گیلان است و رعایت اصل در خانه بمانیم برای ریشه کن شدن این بیماری است.