مدیرعامل آبفای گیلان با حضور در محل فرمانداری شهرستان لنگرود، ضمن بررسی وضعیت آب شرب این شهرستان از اجرای 14 پروژه طی سال گذشته در لنگرود خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه در سال 99 تعداد 14 پروژه با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان در شهرستان لنگرود اجرا شد، گفت: 59 درصد از این اعتبار از محل منابع ملی و استانی در سال قبل تخصیص داده شد.

سید محسن حسینی با بیان اینکه عملیات تکمیلی مجتمع های آبرسانی شهید املاکی، پلت کله و پرشکوه از ردیف اعتبارات مجتمع ها و صندوق توسعه ملی در دست اجراست، افزود:  با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، سهمیه آب شرب شهرهای لنگرود از این تصفیه خانه افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پروژه آبرسانی به پلت کله و چاف و چمخاله و از محل تنش آبی رینگ شبکه توزیع آب اجرا می شود، تصریح کرد: در مرحله سوم اجرای رینگ شبکه توزیع شهر لنگرود به منظور آبرسانی به نقاط شمال شهر و روستای پلت کله و چاف و چمخاله، بیش از 60 درصد پروژه آماده لوله گذاری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه مانور بر روی شیرهای قطع و وصل شبکه توزیع آب در شهرستان لنگرود در حال اجراست، گفت: این مانور نتایج خوبی به همراه داشته و مناطق روستایی شمال شهر در طول شبانه روز از آب شرب با کیفیت و فشار مناسب برخودار شده اند.

حسینی با تاکید بر شستشو و پایش شبکه توزیع آب طی برنامه مدون سالیانه و شناسایی نشت های پنهان افزود: میزان بارش برف در سال آبی 99 یک سوم سال 97 بوده که این امر باعث شده تا در روستاهایی که از طریق چشمه ها تامین آب می شوند، با مشکلاتی مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه 28 روستای لنگرود در تابستان سال جاری احتمال مواجهه با تنش آبی را خواهند داشت، گفت: منبع تامین آب این روستاها نیز چشمه های محلی است.

وی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت ها برای تامین آب این روستاها استفاده خواهد شد، گفت: از فرماندار شهرستان تقاضا داریم تا برای آبرسانی سیار و بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبرسانی، اعتباراتی را در کمیته برنامه ریزی شهرستان لحاظ کنند.

حسینی، نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب را عامل کدورت، کاهش فشار آب و آسیب شبکه ها دانست و افزود: رفع این مشکل از طریق فرهنگ سازی و آشنایی مردم با نحوه صحیح نصب پمپ امکان پذیر است.

رحیم حیدری فرماندار لنگرود نیز در این جلسه بر راه اندازی یک دستگاه دیزل ژنراتور برای مخزن لیلاکوه جهت رفع مشکل آب شرب منطقه، جذب اعتبارات مجتمع آبرسانی شهید املاکی و آبرسانی سیار به روستاهای بالادست در زمان قطعی آب تاکید کرد و گفت: جهت تأمین بخشی از اعتبارات مورد نیاز این حوزه  از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان مساعدت خواهد شد.