بر اساس گزارش‌ها، فیلمی از دانشمندان آزمایشگاه چینی ووهان وجود دارد که بدون حفاظت به خفاش‌ها دست می‌زنند و خفاش‌ها آنها را گاز می‌گیرند و خونشان به اطراف پاشیده می‌شود.

گیل خبر/ به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، "تایوان نیوز" نخستین بار گزارش داد، تصویر تلویزیون دولتی چین نشان می‌دهد که این محققان در موسسه ویروس شناسی ووهان بدون ماسک، دستکش و سایر وسایل حفاظتی اقدام به برداشتن خفاش‌ها و جمع آوری فضولات آنها کردند.

این خبرنامه گزارش کرد: در یک بخش، "کویی جی"، کارشناس ویروس به این مساله اشاره کرده که چطور یکبار در حالیکه دستکش داشته یک خفاش او را گاز گرفته و این احساسی شبیه به وارد شدن یک سوزن به بدن است.

این ویدئو که نخستین بار در ۲۹ دسامبر ۲۰۱۷ در چین منتشر شد، نشان می‌دهد که بخشی از بدن یک فرد که گازگرفتگی خفاش روی آن کاملا مشخص است، چطور به طرز بدی ورم کرده است. دانشمندان تایید کرده‌اند که در جریان این آزمایش‌ها خون خفاش‌ها رویشان پاشیده است.

حتی در این فیلم نشان داده می‌شود که یک دانشمند بدون حفاظت و دستکش نمونه‌ها را جابجا می‌کند و راوی در فیلم به خطر جراحت اشاره دارد و اینکه اعضای تیم پیش از هر آزمایش واکسن هاری تزریق می‌کنند.

"َشی ژنگلی"، رئیس کنونی بخش ویروس شناسی این لابراتوار درباره نگرانی‌های مطرح شده مدعی است که این شغل آنطور که مردم فکر می‌کنند خطرناک نیست.

وی پیش از آنکه این لابراتوار بابت پاندمی کرونا در مرکز توجه جهانی قرار گیرد، بارها گفته بود:‌ احتمال آلوده شدن مستقیم انسان بسیار ناچیز است.

تایوان نیوز نوشت، وی در زمان آزمایش پرخطر خودشان نوشته بود:‌ در بیشتر موارد، فقط از محافظت معمولی استفاده می‌شود.

این ویدئو برای نشان دادن کارهای آزمایشگاه و همچنین تجلیل از این مدیر توسط تلویزیون چین پخش شد.

اما اکنون دوباره باعث بروز نگرانی شده است چراکه رهبران جهان به طور فزاینده‌ای نگران رابطه احتمالی این لابراتوار با بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ هستند؛ به طوریکه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده دستور داد تحقیقاتی را در این زمینه طی ۹۰ روز به نتیجه برسانند.