نماینده مردم رشت در مجلس گفت: تصویب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها از مهم‌ترین اقدامات مجلس یازدهم‌ است.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری تسنیم ؛ محمدرضا احمدی با اشاره به برخی وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به‌عنوان نماینده مردم وظیفه داریم که از کیان جمهوری اسلامی، خط ولایت و راه شهدا در سطح کلان دفاع کنیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس، طرح کمک‌معیشتی و اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها برای دفاع از ارزش‌های جمهوری اسلامی را جزو نخستین اقدامات مجلس یازدهم برشمرد و گفت: نمایندگان مردم پیرو منویات رهبر انقلاب، اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب و اعلام کردند که اگر تاکنون به آمریکا فرصت دادیم، مجلس انقلابی دیگر به آنان فرصت نخواهد داد.

احمدی تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگیان، حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها جزو دیگر اقدامات مجلس یازدهم بوده است و ما برای توجه به جایگاه و منزلت فرهنگیان قانون مربوطه را تصویب کردیم البته قانون جامع خدمات‌رسانی به رزمندگان دفاع مقدس را به تصویب رساندیم تا مقام و منزلت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شدن طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و همچنین مطرح شدن قانون انتخابات مجلس را جزو دیگر اقدامات برشمرد و گفت: با توجه به اینکه ما نماینده استان هستیم بنابراین وظیفه داریم که برای اعتلای گیلان تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن رشت انزلی، شهرستان شدن خمام و اختصاص و دریافت 270 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه شهرستان رشت و تلاش برای حل معضلات ترافیک پلیس‌راه سراوان به امامزاده‌ هاشم(ع) از جمله تلاش‌ و اقداماتی بوده که انجام شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: در جاده رشت به سنگر نیز صدمات زیادی در طول مسیر وارد شده بود که حدود 5 میلیارد برای روکش و 22 میلیارد تومان برای تعریض آن مسیر مورد پیگیری قرار گرفت و لایروبی رودخانه‌های کشاورزی خشکبیجار، کوچصفهان، لشت‌نشاء و سنگر که بیش از 30 سال لایروبی نشده بودند انجام شد.

احمدی افزود: تلاش برای لوله‌گذاری فاضلاب و لایروبی بعضی مسیرهای شهر از جمله معلولین، حمیدیان و جانبازان جزو دیگر اقدامات بوده است و همچنین توانستیم بیش از 80 میلیارد تومان برای علم و فناوری مورد پیگیری قرار دهیم و بیش از 150 نفر از جوانان را به شرکت‌های مختلف معرفی کنیم.

وی با اشاره به مشکلات برخی شرکت‌ها و صنایع بزرگ گیلان گفت: از رئیس دستگاه قضا و مسئولان قضایی استان که برای رفع مشکلات صنایع بزرگ استان تلاش کردند تشکر می‌کنم و ما نیز از همان روز نخست در کارخانه حضور پیدا کردیم و پس از آن از رئیس دستگاه قضا درخواست کردیم که به داد جوانان و اشتغال استان برسند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر دیگر شرکت‌ها و صنایع بزرگ گیلان برای احیاء هستیم تصریح کرد: سهامداران شرکت رشت الکتریک نیز مطالباتی داشتند و ما پیگیر مطالبات آنها بوده و هستیم تا حقوق سهامداران به آنها بازگردد و شرکت احیاء شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به معضلات رودخانه‌های رشت که جزو آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان معرفی شدند ابراز داشت: فاضلاب صنعتی، خانگی و شیرابه سراوان از مسیر این رودخانه می‌گذرد لذا بحث فاضلاب و تفکیک آب رودخانه‌های رشت را در همین مجلس یازدهم مطرح کردیم.

احمدی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ایشان در روز گذشته خطاب به نمایندگان فرمودند "مجلس در یک سال گذشته نشان داد که مجلسی کارآمد، پرتلاش و باانگیزه است" و همینطور خطاب به مردم فرمودند در انتخابات شرکت کنید؛ انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن برای چند سال باقی می‌ماند.