آیت الله رئیسی گفت: یکی از اقدامات دولت باید ارتقاء نظام الکترونیک در حوزه سلامت باشد و به عبارتی دولت الکترونیک شکل بگیرد و نظام آن ارتقا یابد.

گیل خبر/ به گزارش خبرگزاری دانشجو: این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی و قدرت، نظام سلامت توانمند و کارآمد است. یکی از شاخصه‌های ایران قوی، نظام سلامتی است که بتواند مبتنی بر علم و دانش و فناوری و کادر‌های متخصص و بدون دغدغه معیشت، بتوانند به نظام سلامت خدمت کنند.

رئیس دستگاه قضا افزود: از برنامه‌های دولت این خواهد بود که از نظام پرستاران به صورت ویژه حمایت شود. جامعه پزشکی یک جامعه مرجع است و شعر و کرامت آنان باید حفظ شود. مسئله تعرفه‌گذاری از تاکیدات رهبری و از برنامه‌های دولت ماست. ما یک ظرفیت عظیم در کشور در حوزه پزشکان و پرستاران داریم و باید برای رفع مشکلات از آنان حمایت و استفاده کنیم.

آیت الله رئیسی گفت: یکی از اقدامات دولت باید ارتقاء نظام الکترونیک در حوزه سلامت باشد و به عبارتی دولت الکترونیک شکل بگیرد و نظام آن ارتقا یابد. باید توزیع عادلانه خصوصاً توزیع عادلانه متخصصین پزشکی در کشور صورت گیرد و همچنین اصلاح سطح بندی خدمات در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره با کمبود آگاهی عمومی درباره بیماری‌ها گفت: باید آگاهی سطح عمومی جامعه در مقابل بیماری‌ها خصوصاً بیماری کرونا افزایش یابد و همچنین برنامه‌های ویژه برای حمایت از حقوق بیماران باید انجام شود. ارتقاء سطح سلامت غذایی، هوا، آب و محیط زیست و ورزش از مسائل مهمی است که در کاهش بیماری نقش دارد و از موارد دارای اولویت در دولت ما خواهد بود.

وی افزود: نظام سلامت و دارو و درمان باید شفاف باشد و این شفافیت از خیلی از مسائل خصوصاً فساد پیشگیری می‌کند. اگر کسی بخواهد با سلامت مردم دنبال منفعت خود باشد، مجرم است و باید جلوی آنان گرفته شود. همچنین مجموعه نظام سلامت و حوزه دارو باید در مورد این مسئله حساس باشند. دولت مردمی باید با کمک خود شما پرستاران و پزشکانکخه جزء مردم هستید شکل بگیرد و باید کمک کنیم تا مسائل و مشکلات حل شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به کمبودها درباره تجهیزات سالمندان و معلولین گفت: توجه جدی به معلولین و تجهیزات آنان، سالمندان، زنان سرپرست خانواده و عموم محرومین باید صورت گیرد و این از اولویت‌های دولت است. ابتدا باید از واکسن داخلی و اگر امکان آن نبود از واکسن خارجی برای واکسیناسیون عمومی استفاده شود و و هر چه سریعتر باید این کار صورت پذیرد. طرح غربالگری شهید سلیمانی از اقدامات خوبی بود و باید ادامه یابد و این کار نوعی پیشگیری است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افرود: ما در کشور نیروی کارآمد و منابع کم نداریم. در حال حاضر به همه ثابت شده است که فشار حداکثری شکست خورده است و ما ملتی و جوانانی با اراده و کارآمد داریم که تحریم را خنثی میکند. تولید واکسن در کشور از افتخارات ماست.

وی گفت: امروزه ایران اسلامی در نظام سلامت برای شکل گرفتن مرجعیت علمی در منطقه و جهان پیش می‌رود و مقالات ما این مسئله را اثبات می‌کند و جزو افتخارات ماست. شکل گرفتن مرجعیت علمی برای کشور‌های همسایه و جهان اثبات کرده است که ایران اسلامی می‌تواند و قدرتمند است. در این رابطه باید گام‌های بلندتری نیز برداریم و کشور، اصحاب ما می‌توانیم است و توانیم کار‌های بزرگی انجام دهیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: سیاست‌های نظام از جمله سیاست جمعیت باید اجرایی شود. حوزه ناباروری باید حمایت و خدمات صورت گیرد نباید زوج‌های نابارور به رنج بیفتند. تصور بنده این است که با بررسی‌های انجام شده باید هزینه خانواده‌ها در سبد بهداشت کاهش ۵۰ درصدی پیدا کند و مردم دغدغه درمان نداشته باشند. با اقداماتی مثل کارت‌های سلامت، باید پیش پرداخت را در مسئله درمان حل کرد.

آیت الله رئیس در انتها گفت: امیدواریم با کمک و همکاری همه کادر درمان و نیرو‌های دغدغه من در حوزه سلامت، بتوانیم گام‌هایی را برای دغدغه مردم و کادر درمان برداشته و این گام‌ها انجام شدنی است