مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار برای روزهای پایانی هفته در استان، گفت: دمای هوا نیز افزایش می یابد.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه الگوهای هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در روزهای پایانی هفته در استان گیلان، اظهار: برای امروز و فردا غالباً شاهد استقرار جوی پایدار در استان گیلان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مدت دمای هوا نیز نسبت به روزهای بارانی گذشته به صورت نسبی افزایش خواهد یافت، ادامه داد: همچنین بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی طی پنجشنبه و جمعه گاهی به سبب شکل گیری ناپایداری‌های موقتی، رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس افزود: در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز به سبب جنوبی شدن جریانات سطح زمین، ضمن افزایش نسبی دما، وزش باد جنوبی در برخی مناطق به ویژه مناطق کوهستانی و دامنه‌ها شدید پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، افزایش نسبی دما و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه دریا نیز با ارتفاع موج یک متر در نزدیک سواحل پیش بینی شده است، گفت: در حال حاضر آسمان در سواحل دریای خزر نیمه ابری تا ابری رگبار احتمال رعد و برق گاهی کاهش ابر پیش بینی شده است.