۸ شهرستان استان گیلان همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی است و عادی‌انگاری در عدم مهار کرونا در گیلان موثر است.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم؛ استان گیلان به‌عنوان دومین استان درگیر با بیماری کرونا پس از گذشت دو ماه از سال جدید همچنان با موج چهارم این بیماری درگیر است.

با وجود اینکه آمار بستری‌شدگان و قربانیان کرونا نسبت به هفته‌های اخیر کاهش محسوسی داشته اما آمار کنونی نیز تا حد مطلوب فاصله بسیاری دارد و این امر نیازمند همراهی مردم و هم‌استانیان است.

با وجود اجرای واکسیناسیون کرونا در گیلان اما همچنان نخستین و مهمترین راه مقابله با کرونا و جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

تنها در صورتی که دستورالعمل‌های بهداشتی میزان 90 درصد و یا بیش از آن رعایت شود می‌توانیم شاهد قطع زنجیره کرونا در کشور و به تبع استان گیلان باشیم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حال حاضر 337 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 69 نفر از آن‌ها در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند.

همچنین 76 بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند که 13 نفر از آن‌ها امروز به این بخش منتقل شده‌اند.

اصلی‌ترین عامل ابتلا به کرونا در استان گیلان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی از اصناف و هم استانی‌ها و شرکت در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

طبق آخرین اعلام از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون 9 شهرستان استان گیلان در وضعیت زرد و 8 شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برند.

شهرستان‌های زرد استان گیلان شامل شهرستان‌های تالش، ماسال، صومعه سرا، رضوانشهر، آستارا، فومن، شفت، املش و سیاهکل است که اکنون با زرد شدن وضعیت در شرایط بسیار شکننده‌ای قرار دارند.

شهرستان‌های رشت، انزلی، آستانه اشرفیه، خمام، لاهیجان، رودسر، رودبار، لنگرود نیز 8 شهرستان در وضعیت نارنجی استان گیلان هستند.

واکسیناسیون گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، سالمندان بالای 80، 75 و 70 سال، جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای 50 درصد در استان گیلان در حال انجام است.  

حدود 110 هزار نفر از گروه‌های هدف واکسیناسیون شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان شیمیایی، جانبازان بالای 50 درصد، بیماران خاص و سالمندان اکنون در استان گیلان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code