افتتاح راه آهن گیلان، بذر امیدی بود که برای توسعه گیلان در دل مردم استان جوانه زد اما دیری نگذشت که با افزایش تردد قطارها، تلخی نواقص طرح، کام مردم را تلخ کرد.

گیل خبر/ سرویس استانی؛ به گواه کارشناسان، افتتاح شتاب زده طرح باعث شد که خیلی از زیرساخت ها مانند پل ها و گذرگاه ها ناقص بماند و یا اجرا نشود و یا در حد وعده باقی بماند.

مشکلات عبور و مرور مردم و مجاوران به طرفین خط آهن و حواشی پیرامون آن وضعیت نابسمانی را به وجود آورده که گاها در شبکه های اجتماعی شاهد انتشار اخبار برخورد دام و اتوموبیل با قطار هستیم.

اولین و ابتدایی ترین تسهیلات بخش حمل و نقل ایجاد گذرگاه هایی است که مشکلات ترافیکی و ریسک تصادف را به حداقل برساند و فقدان وجود زیرساخت های لازم عامل به وجود آمدن وضع موجود است. رشتوندان از زمان افتتاح راه آهن در محله لاکان برای عبور از محدوده تقاطع راه آهن با جاده لاکان با ترافیک و صف های کیلومتری روبه رو هستند که باعث نارضایتی هایی گردیده و پیگیری های رسانه ها و نمایندگان مجلس نیز تغییری در وضع موجود ایجاده نکرده است و مابین جدال بین شرکت راه آهن و شرکت زیرساخت وزارت راه این مردم منطقه هستند که آسیب دیده اند.

مسئله این است چرا شرکت راه آهن پروژه ناقص راه آهن گیلان را از شرکت زیرساخت تحویل گرفته است؟

در ادامه پروژه راه آهن گیلان و ساخت شهرستان انزلی، طبق شواهد میدانی در محدوده جاده جیرده نیز مانند جاده لاکان خط آهن از میان جاده می گذرد و پل ساخته شده جاده جیرده نیز مانند پل محله لاکان بلا استفاده می ماند و اینبار مشکلات ترافیکی جاده جیرده نسبت به قبل بیشتر می گردد.

مدیران راه آهن و استان گیلان باید پاسخگوی افتتاح طرح های ناقصی که باعث به وجود آوردن مشکلاتی برای مردم می شود باشند. دلیل افتتاح طرح های نیمه کاره چیست؟ چرا دولت تاکید دارد به هر قیمتی تا پایان عمر دولت دوازدهم راه آهن به انزلی برسد؟ چرا مدیران شرکت راه آهن سکوت پیشه کردند؟

آقای ولدی مدیرکل راه آهن گیلان، آقای رسولی مدیرعامل راه آهن کشور، نمایندگان مجلس و آقای زارع استاندار گیلان باید پاسخگوی این سوالات باشند و در صدد شفاف سازی افکار عمومی بر آیند.