سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده‌ها حداکثر به مدت یک ماه دیگر به اطلاع آژانس رسید.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ غریب آبادی افزود: داده های سه ماه گذشته همچنان در اختیار سازمان انرژی است و به آژانس منتقل نمی شود. داده های یک ماه پیش روی نیز صرفا نزد ایران خواهد ماند. در رابطه با حذف یا انتقال داده ها، همان شرایط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود.

نماینده دائم کشورمان به کشورهای طرف مذاکره توصیه کرد تا از این فرصت که بر اساس حسن نیت ایران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحریم ها به گونه ای عملی و قابل راستی آزمایی استفاده کنند.

گروسی: تفاهم ایران و آژانس تا 24 ژوئن تمدید شد

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) طی یک کنفرانس خبری از تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس تا تاریخ 24 ژوئن (سوم تیرماه) خبر داد.

وی در آغاز کنفرانس خبری خود در خصوص تمدید تفاهم ایران و آژانس گفت: «امروز بحث‌ طولانی و مفصلی با دکتر (علی اکبر) صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشتم و توانستیم در خصوص دو موضوع با یکدیگر توافق کنیم».

گروسی در خصوص این دو مورد توضیح داد: «این توافق به تفاهم فنی دوجانبه موقت مربوط می‌شود که در ماه فوری در تهران در خصوص آن به توافق رسیدیم. اول اینکه، اطلاعاتی که توسط تجهیزات فنی ما در مکان‌های مختلف در تهران جمع‌آوری می‌شود، همچنان ذخیره خواهد شد. مورد دوم این که تجهیزات، فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت که در خصوص آن توافق کردیم، از همین حالا برای مدت یک ماه همچنان ادامه خواهد داشت و در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱ (سوم تیرماه ۱۴۰۰) منقضی خواهد شد و این چیزی است که امروز در خصوص آن توافق کردیم».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سپس ادامه داد: «اگر این تفاهم‌نامه در تاریخ فوریه حائز اهمیت بود، هم‌اکنون می‌توانم بگویم که اهمیت آن هم‌اکنون بیشتر از آن زمان شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code