مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان:
۱۴۰۰/۰۳/۰۲ ۱۳:۵۱ چاپ

داراب‌زاده از افزایش مصرف برق در گیلان به دلایلی مانند فعالیت غیرمجاز رمز ارزها و ماینرها خبر داد و گفت: از مشترکان گیلانی می‌خواهیم نسبت به صرفه‌جویی در استفاده از برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

گیل خبر/ «بهمن داراب‌زاده» شامگاه جمعه(31 اردیبهشت) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری افزایش مصرف برق در گیلان به دلایلی نظیر فعالیت غیرمجاز رمز ارزها و ماینرها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از عموم مشترکان گیلانی می‌خواهیم نسبت به صرفه‌جویی در استفاده از برق اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای گیلان تنظیم دمای کولرهای خانگی روی 26 درجه را برای کاهش مصرف برق و جلوگیری از افزایش هزینه‌های خانوار را لازم و ضروری دانست و و یادآور شد: از مشترکان انتظار داریم در ساعات پیک و اوج مصرف از به کار گرفتن وسایل پرمصرفی مانند اتو، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و غیره خودداری کنند.

داراب‌زاده استفاده از وسایل پرمصرف خانگی در روزهای تعطیل، اوایل صبح و در ساعت‌هایی که اوج مصرف برق نیست را توسط مشترکان مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: مشترکان در طول روز باید حتی‌المقدور از روشنایی طبیعی استفاده کرده و لامپ‌های اضافی منازل خود را هم خاموش کنند.

وی با بیان اینکه با صرفه‌جویی حدود 10 تا 20 درصدی می‌توانیم تابستان امسال را بدون خاموشی و قعطی برق سپری کنیم میزان تولید و مصرف برق استان گیلان را برشمرد و عنوان کرد: وضعیت تولید برق در گیلان خوب و مطلوب است به طوری‌که تولید برق استان تا دیروز به حدود 2 هزار و 200 مگاوات و مصرف آن به 960 مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای گیلان ضمن درخواست از تمام مردم استان گیلان برای صرفه‌جویی هر چه بیشتر در مصرف برق و یاری رساندن این شرکت به ویژه در ایام تابستان امسال اضافه کرد: از آن‌ما که تولید تمام نیروگاه‌های کشور وارد مدار سراسری می‌شود بنابراین ما هم در گیلان مکلف هستیم دستوراتی که از مرکز اعلام می‌شود را رعایت کنیم.

داراب‌زاده با تاکید بر اینکه به دلایل مختلفی امسال با یک رشد مصرف غیرمتعارف برق مواجه هستیم اظهار داشت: استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز و ماینرها در این امر و افزایش مصرف برق بسیار مؤثر بوده است که در کنار مشارکت مردم جهت جلوگیری از اینگونه وقایع باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی اذعان کرد: اگر مردم اطلاعاتی از مراکز استخراج رمز ارزها و ماینرها که به شکل غیرمجاز از انرژی برق استفاده می‌کنند در اختیار شرکت توزیع برق گیلان و یا برق منطقه‌ای استان قرار بدهند نسبت به جمع‌آوری این دستگاه‌ها اقدام می‌کنیم و علاوه بر این‌ها پاداش قابل توجهی را هم برای این دسته از همشهریان و هم‌استانی‌ها در نظر می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای گیلان نهادینه سازی فرهنگ مدیریت مصرف بهینه را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تداوم فعالیت‌های اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف و لزوم برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار باید به شکل ویژه‌تری در دستور کار قرار گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code