استاندار گیلان به ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته براساس مصوبه ستاد ملی نیز اشاره کرد و گفت: نشست های انتخاباتی باید در فضای باز، با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت کنندگان برگزار شود.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان به مهار موج چهارم بیماری و روند نزولی بستری شدگان و فوتی ها اشاره و بیان کرد: همچنان رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی برای مواجه نشدن با موج جدید بیماری و استمرار سیر نزولی، مورد تاکید است. 

وی با یادآوری اینکه برمبنای تجربه های موفق گذشته، موفقیت در مقابله و مهار کرونا، با برقراری آرامش در فضای عمومی جامعه به دست می آید، نقش مشارکت موثر مردم را در این مسیر انکارناپذیر دانست. 

نماینده عالی دولت در گیلان میانگین مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح کشور را ۶۷ درصد عنوان و با بیان اینکه این میزان در استان نیز رعایت شده، خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل ها، کاهش تجمعات، استفاده از ماسک و شتاب در واکسیناسیون براساس سند ملی، گامی موثر در مهار بیماری به شمار می آید. 

استاندار گیلان به آغاز واکسیناسیون افراد با سن ۷۰ سال به بالا در استان همزمان با سطح کشور اشاره و بر لزوم اهتمام فرمانداران با بهره‌گیری از امکانات و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط تأکید کرد.

وی ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از تجمع مردم، صدا و سیمای مرکز استان و رسانه‌ها در خصوص سیستم نوبت دهی واکسیناسیون، اهمیت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی را به طور شایسته اطلاع رسانی کنند. 

وی تصریح کرد: مراعات دستورالعمل ها توسط مردم از یکسو و استمرار نظارت ها بر انجام این مهم توسط اصناف از سوی دیگر، قطع زنجیره انتقال بیماری را میسر می‌کند.

زارع حفظ سلامت هم‌استانی‌ها را اولویتی بسیار مهم دانست و افزود: از صداوسیمای استان و کمیته رسانه و فضای مجازی؛ انتظار می‌رود با تولید محتوا، نقش مهم اهمیت مشارکت اجتماعی در تامین سلامت عمومی را تبیین و زمینه ساز استمرار آن باشند.

وی خاطرنشان کرد: گیلانیان با فرهنگ غنی خود می‌توانند الگوی مناسبی در رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای دیگر نقاط کشور باشند و نمونه‌های کم نظیر خلق شده در این استان، قابلیت انعکاس و نشر در سطوح ملی را دارد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا در ارتباط با پروتکل بهداشتی انتخابات، بر ضرورت تولید محتواهای مناسب توسط صداوسیما برای اجتماعات حداقلی و بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی، تأکید کرد. 

نماینده عالی دولت در گیلان به ممنوعیت برپایی هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای بسته براساس مصوبه ستاد ملی نیز اشاره کرد و گفت: نشست های انتخاباتی باید در فضای باز ، با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن همه شرکت کنندگان برگزار شود.

استاندار گیلان گفت: نظارت بر انجام دستورالعمل‌های بهداشتی ستادهای انتخاباتی در استان‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است. 

زارع در ابتدای سخنانش با گرامیداشت سوم خرداد؛ روز مقاومت، ایثار و پیروزی، افزود: این روز، علاوه بر آنکه روزی با اهمیت در تاریخ ایران و دفاع مقدس و خاطره انگیز برای همگان است؛ روزی افتخارآفرین به شمار می آید. 

استاندار گیلان گفت: مردم به ویژه جوانان و رزمندگان ما با ایمان به خداوند متعال، با دست خالی و تجهیزات حداقلی در برابر یکی از مجهزترین ارتش های دنیا پیروز شدند و اراده ملی را در برابر دیدگان جهانیان متجلی کردند و تاریخ ساز شدند. 

وی با نثار سلام به روح بلند امام راحل که فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و درود به روان پاک شهیدان گلگون کفن و سرداران و رزمندگان دلاور حماسه آزادسازی خرمشهر افزود: سوم خرداد، درسی جاودانه برای ماست تا به خاطر داشته باشیم با ایمان، اراده و مقاومت ، می‌توان ایستاد و حماسه آفرید و یک پیروزی ملی خلق کرد و براین مبنا بر مشکلات می‌توانیم فائق آییم.